開竅

今日又係講下家明話佢自己已經開竅,未來的目標係一兩年後買樓結婚,而佢亦覺得自己一天比一天進步,一年內進一大步,正正係我覺得一個好好的討論例子(呢幾日都係圍繞住家明,你都好大面子 :) )


但人生在世
今天比昨天進步一小步
一年下來已經是一個大進步
對我來說

智慧的增長比起錢財的增長更為重要
人生中只有錢財的增長
但沒有慈悲,沒有喜樂
又有何用



首先我得說明家明係facebook的態度由廢青變為唔係廢青而得到我的”like”,我亦認為咁样大家先可以重新開始出發再去討論,所以呢個post並唔係為屌家明而開,只係想大家今日試下換個角度去諗下。


活在當下,假如你真係八十後九十後,究竟出路為何乜?


畢竟,如果我自問係一個成功的八十後,向後望,或許對佢對有D唔公平,所以如果切身係八十後又該如何自處?


家明提及兩件事係疑似開竅,一就係未來兩年買樓,二就係每日一小進步,如果在我的立場,我認為係未開竅。


也許,好多人認為自己識得慳錢,識得諗下計劃下將來,識得進修下,識得專注事業,個人生係度唔知點样懶鳩正氣的,就覺得自己係開竅,其實實際上我覺得極其量自係訓醒。訓醒同開竅最大的唔同係,有D人未訓醒就只係識飲飲食食,三更窮五更富;訓醒的人就知咁落去唔係辦法,所以要做番好自己,等自己唔好再沉淪,不過唔代表有出路;開竅就相對直接,係你要先訓醒,知道唔好再玩啊廢啦,然後發覺自己做黎做去都係得個拮,好似無乜出路後,再重新搵到一條出路而好有目的咁去做,呢個先係開竅。


一小步一小步行又係另一個問題,之前我個三隻mentees,一開始我已經講果唔好用見步行步呢招,因為通常都end up係冤枉路。當然,唔係唔行得冤枉路,但當你認清左行乜路時就要向最遠的目標出發,如我的目標係盡快財務自由,咁我就按呢個目標做一切相關的事情,見步行步,每日一小步但唔知行去邊的,最危險。


實例就如家明,假設之前的佢無乜計劃個人生,是為未訓醒;到而家,可能係人生要進入下一個階段,就係訓醒,亦係度儲錢結婚,或許工作上都有多少進步,但其實比多十年你,你可能都唔係有咩大分別,呢個係你未開竅的原因;而開竅,就係今日我地要講的題目。


開竅,每個人都唔一样,因為呢個世界咁大,唔同人應該有唔同的認識,技能同層次去開竅。比如李澤楷,佢經過玩弄財技鯨吞香港電訊後,你都可以話佢開竅,因為佢能夠拥有果個視野,技能,班底,網絡同track record,你比佢無錢,佢都可以搞搞下又整穫金的野,呢個都算係一個開竅,所以開竅唔一定要係passive income。


不過唔好講咁遠,作為一個香港人,如果你要求唔高的,開竅其實最低層次最簡單就係買樓收租。買樓收租講求的就係你有無果種視野,無論係你對買樓的理解,風險管理,市場的感覺,呢個竅,通常係買完之后先會開。買之前,好多人睇野諗野都唔同,買過樓的你同我,會好明白呢一點,呢個亦係好好早期寫過話要講樓,你要落左注先講的原因。


但今時今日,樓市的確係貴,就算我寫左咁多篇野,加上超級通漲的世紀大預言,但有樓的我會經常問自己,如果我無樓會點算?的確,如果我從未入市,手頭上就一舊錢的話,叫我今日入市,我會有一點猶豫。


兩個月前,我一直叫大家買細價樓,當時二百萬樓下仲有尾水,但今日,荃灣中心,金C花園呢D二百萬倒數的屋苑已經無晒二百頭的野,比你搵到230-240的,亦算係好好彩。去到沙田中心區,一城呢D細價樓的地方,一個三百幾四百呎的單位亦要過300萬,老實講,真係買唔落。慶幸係我呢家有貨,最多貴賣貴買,無乜相干,但要上車買呢D記憶中係百零萬的樓仔,真係一個好大的心理包袱。


時至今日,我知如果連我自己代入一個無樓的八十后,我都未必會落注,所以我開始叫人唔好再叫人買樓,因為買左賺左又唔會多謝你,但風險俱增的情況下,唔好比人有機會懶屎落自己個頭先係上策。


不過,矛盾一點講,我還是認為如果要買,就盡快買埋果d 230-240萬的樓,一來自住無得計,二來上左車開左竅,明白點样一層換一層先為上策,畢竟一生人有兩份工,你做得幫人地打工果份再好,都係幫人打工;自己果份,還是需要踏出左先有得計數。權而之計,買細D,控制注碼,嬴輸都頂得住至為關鍵。


請去like我facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力