樓價是否只升不跌?

好明顯,答案係不是的。始終樓價會有週期,受經濟影響,所以總有一日樓價要跌,問題只係幾時姐。學D電影話頭,若然未報只係時晨未到。


之前我寫過關於超級通漲,如果以我估計,通漲係會未來幾年以8-10%增加,然後隨經濟轉好而引發資金泛濫,最後再大爆一下30-50%咁样,呢個我亦假設樓價係跟住通漲同步的情況,所以如果無買樓,或賣左自住樓,可能都會比人夾淡倉夾到仆街。


但係,我亦提出中間除非有黑天鵝的出現,如美國同歐洲以及全球都突然收水唔救市,或者第三次世界大戰,又或者SARS v2.0,UFO黎攻擊香港等等買保險都唔賠的不可抗拒的事情,否則我仍保持樓市係唔會跌的觀點。


但唔會跌,只係係30-50%出現之前,咁之後會點呢?煙花爆後都會有消逝的時間,我亦唔會係一世的大好友,但係呢一刻就等我做過完全無數字backup的小說幻想家去幻想下呢個超級通漲的後現代時期會點啦。


隨著通漲升溫,經濟好轉,聯儲局將會以加息同加存款金去控制增速過快的通漲。但由於資產及經濟好轉所引發的資金需求強勁,加息對好多中後期的借款人出現龐大的壓力。美國儲局係最高的時期曾經升到20厘利息的水平去打通漲,相信要重覆呢個利息的水平亦係有機會的,但做生意的亦好睇搵幾多錢,就如大陸果D民企,借民間大取窿,30-40%一样比得起,點解?因為賺的錢可能係比30-40%多,所以仲有人會去摶。


而由於通漲的關係,好多人的借貸水平就會急速降低,可能當原來借70%買的樓,樓價大幅升值,至可能借貸經過幾年供款後,大幅減至兩至三成,好多買左樓的人亦因為人工就算追唔切,但都可能係新一代的price normalization的情況下,減輕左個供款負擔好多。


不過,由於升得急,要拉停脫左彊繩的野馬,拉下拉下唔停,再用力就會成隻抽起,加加下息就會突然好多企業爆煲,到時新的借貸人就會面臨新人世代的經濟災難,到時我地可能會見到又有新一次的資產爆破,而破的地方可能就係之前最受資金菁來的香港樓市,到時可能會經過另一次如97年的十年二十年的死局亦係有可能。


跳車,當然你知幾時爆之前跳,就賺到盡。但過早跳車,亦可能要不停交超級通漲下的貴租而被陰乾。未來充滿太多不能預知的可能性,但活在當下,一層自住樓確係唔少得,見到呢家新界的新樓都接近以10000呎的水平發售,賭錯邊,會輸得好慘。鎖定成本,鎖定利潤,控制風險,量力而為,可能係係而家呢個大時代下生存的最佳格言。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力