人生管理學(4) - 我好忙

我好忙,可能係香港人最常講的句子之一。


唔知係唔係本身背後個問題的設計本身係有問題定點,但好多時人地問你忙唔忙,潛意識就會唔經過大腦答”我好忙”,然後先思考其實自己係咪真係咁忙。始終,生活係香港呢個地方,唔忙的人就好似比人認為你不是生產,搵唔到食,以至無乜value,更怕比你老板以為你無野做好得閒,然後炒撚左你,所以問呢條問題的人其實都係廢的,而答呢條問題的人又係敷衍了事。講真,我真係好少會聽人答 — “我好撚得閒”。


當然,係香港忙係正常的,但係忙的背後意義其實係一個洗腦的過程,呢個洗腦的過程會話比你聽兩样野,一就係你真係好忙,二就係你唔忙所以要搵D野整到自已好忙,如果唔係你的生計就會有可能有影響。有D人忙到自己已經養成一種習慣,你叫佢唔做野唔番工,佢會好辛苦,好似比蟻咬咁。


忙,係好事,因為你個人會感到充實。但充實的含意,亦即係令你個腦塞滿佢,因而令你唔會再有思考的空間。


無思考的空間,就唔會坐低諗下究竟人生應該點行。也許,係每一個時段,你會有個零鐘頭食飯的時間去同人傾下計然後個腦轉下,又或許你睇我個blog時個腦會幻想下你的將來,然後臨訓前又諗一下,而隨住訓著教,發個好夢之後,短暫的記憶就會好似禁左個reset button咁洗撚晒,到你起身的時候,就會唔需要思考式咁去番工,以之前的諗法又好大機會一掃而空,營營役役咁又再重覆又重覆每一日的工作。


奴隸化自己,好多時就係咁样產生,欠缺思考正正係奴隸化的主因,因此好多人就會覺得目前的野好理所當然。”係咁ga la”,好多時就係我地好撚唏噓咁去對現實無奈的嘆服。


好多時忙就係我地最大的敵人,例如叫你去搵份更好的工,你可能會話忙。叫你去進修,你話忙。叫你去食飯識D勁人,你話忙。忙,慢慢就會變成一個將機會摒諸門外的最大借口。呢個好多時就會同買樓的人有關,例如叫個Fd去睇樓,佢可能會話忙,下個禮拜先啦;叫佢去銀行問下mortgage d野,佢會答公司多野做,遲D先;叫佢去睇下示範單位啦,佢可能會話呢個星期約左人,睇下點先啦。


其實,好多人根本無思考過邊样野重要,又或者扮晒忙,根本無去花時間去研究買樓的事,導致佢地成人都係局外人,所接收的訊息,每次都係可能食飯或行過睇到個新聞話樓貴,然後就斷定樓貴,唔會多花任何時間去了解,特別係對大部份人黎講人生中最大的買樓呢一件事(對我黎講已經唔係)。


所以,要管理好人生果兩份工,首先你可能要改變自己呢種”我好忙”的洗腦方式。公司忙,就要令自己進步,或許從進修,提升自己的技能,學習新的處理事情的方法,應用更有效的IT工具,又或許學好分配工作,管理人事的關係,等其他人分擔你的時間,努力的驣出時間比自己。私生活忙,可以考慮減少應酬,請鍾點處理家務,盡量比自己多一點的思考空間,人生先會有機會跳出Rat Race的框框。


請去like我facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力