人生管理學(3)

要管理好人地間公司份工,第二點重要的,係要有一個橫誇各部門的廣闊視野。簡單D講,你唔需要样样都精,但係你样样野都要識D知D。


我比較好彩,係香港的呢個教育制度下,人地只係一係take文商,一定take理科,但我就唔知點解taken左文商理,然後以商科讀A-Level後又入番大學讀理科,所以呢個組合都幾型,起碼個人呢家從做生意的時候,每样野都會識D又兼顧多D,呢样野唔係人人做到。


我公司的人就係一個好例子,Logistic的經理,就只係從Logistic觀點出發,Finance的經理,只係從Finance觀點出發,佢地唔係好理究竟佢地做的野會唔會影響到個客,亦唔會理你會唔會連單都接唔到,老實講,如果一間公司係比單一觀點出發的人去Run,除非係Sales或者Finance人,否則好大機會死十次都唔掂。


不過作為一個sales人,我亦睇到好多sales對其他部門運作的常識缺乏,簡單D講一般sales為接單都傾向乜都認承,呢样野我好明白,生意嘛,但問題係之後D流程點走,系統會唔會出亂,Finance會唔會有問題,影唔影響到現金流,對Inventory會唔會造成壓力….etc,佢地有時都唔係太理。不過,始終打開門口做生意,最緊要就係有生意,呢样野,有時都係要向客客屈服。


所以我一直認為你要管理好人地間公司份工,你就要有對於其他部們操作的認識,了解佢地的思維,明白佢地的難處,再利用佢地的強項去做野,亦避免同佢地衝突,成件事就會慢慢一步一步咁越做越順,工作表現自然會好,升職加人工,以及滿足感都會隨之以來。


我明白而家好多80后同90后都好上想位,但耐何經驗同視野都係累積番黎,並唔係話你讀完幾年書就識飛的。如我曾經聽過有個自稱”高層”的人讀完個MBA,就覺得自己好勁,會差唔多可以應該比間公司佢Run咁劑。當然,佢講到自己咁高層,我亦廢事拮佢。畢竟,係好多人眼中,我都只係一個二打六。


不過二打六還二打六,講多少少Background,我公司其實都係曾經Fortune 500入面的the best managed company入面的一份子,我地成個corporate文化都係好美國果D死人micro-management的衰野,當然唔係話我地係最勁,但起碼做到咁上下的人,都應該係top line的management人仕,呢样野我地亦幾自豪。


我曾經同我老細傾計的時候,亦了解到好多80-90后有咩不足。老實講,你家族式去管理的,好多decision可能只係基於有無錢,值唔值,或者你得唔得寵。但鬼佬公司係唔同,人地玩數字玩number,要報上去隨時用黎報係NYSE出年報,好多野係有個Theme。舉個例子,比你楂旗做間公司的CEO,呢家比錢你開新Office,你點样去搵一間Office呢?好多人的考慮咪係夠唔夠大,租定買,幾錢租,幾錢買,總之按budget睇下meet 唔meet到現在的需要囉,再者買個office,升唔升值,第時升幾多,慳幾多租…etc。覺得自己勁的,咪諗埋第時點擴充,預留晒第時第二步的諗法係個腦入面囉。


無錯啊,以上的係一個正常有邏輯的人都會識咁做。但係如果你係一個有CEO vision的人,基本的考慮就當然要諗埋D員工番工近唔近,出貨入貨(如果有)方唔方便,公司image…etc。呢D野,都只係一個普通料的CEO要識做,可能好多80-90后的人話,屌,我都識啦。不過,最重要的,還是在後頭。


一個痴撚線勁的CEO vision的人,佢個腦係轉得好撚快的。首先,以上的野當然重要,但成間公司盤數一样重要。好多時鬼佬會玩唔同的balance sheet theme,例如會有asset-light的theme,每個decision你都要好快咁轉化成一D數字去計番究竟應該點做,比如租樓同買樓,你租樓的話rental expensese點出,然後影響到個EBITA相對番你個business size有幾多,以至到你per head count的expenses個indicator會有咩改變,相對番你話買個office,升唔升值呢D都係其次,因為每年上市公司要賺幾多錢係好死的,你如果因為買office隊左個現金流出去,之後depreciation又因為會計制度隊大左,導至你剛起步的時候,可能用租金的形式會係對balance sheet有利D,呢D考慮,係好重要的。


所以,管理人地間公司,其實都有好多野學,而學到的野,其實都會幫到你去管理自己間公司,一來收入當然會多左,二來你對人生的睇法就會變得好全面。我自問都係一個叻仔,但有時我不得不配服施永青,先勿論佢係咪一個最好的管理層,但係佢個blog你可以睇到呢個人諗野的思路,很特別,很獨到。


其實呢度同買樓亦好一样,有一個宏觀的視野,你可以睇到成個世界經濟點走,每個持份者的意見,觀點係乜野,邊個同邊個係度角力,政苦又係唔係一样要隊冧樓市去幫一小拙人上車等等。當你能夠平衡到成個世界係點運作,而唔係再從你一個人一廂情願的諗法出發,投資的時候便能更加從心所慾。


記住,你好難去改變一個世界,要贏就好應該順勢而行,洞悉形勢,先係致勝的關鍵。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力