溝淡

係我之前狂派與摶派的一文中,我提及過溝淡港人以迎接50年不變的政治任務,所以今日又想講下呢件事點样形響香港的樓市。


首先,溝淡係一件咩事,相信大家都明白。簡單舉個例子,你有杯咖啡太濃,你可以加水令佢變淡,是為溝淡。投資的角度黎講,你係高價買左隻股票,佢可能跌多左15%,你再買多D呢隻股票令個平均成本價變低,亦係溝淡。你3000蚊買左部PS3,今日見到PS3係1800蚊,你買多部,亦可以係溝淡 (不過係on9)。


好啦,咁點解要溝淡港人會影響樓市呢?呢件事我地又要從政治層面黎睇。坐係中南海的國家主席,當佢地諗到香港的時候,都一定需要一個長遠的目標,睇下點样可以從香港物盡其用。無論我地港人幾認為香港值得自豪都好,作為一個13億人口的大國的主席,香港的確只係中國的其中一個稍為富裕的城市,雖然呢家中國唔可以直接控制香港,但係當2047年50年不變完成後,香港就會正式回歸祖國,呢個時候,中國政府我深信就唔會希望香港再拥有今日咁高的自由度,因為,北京係最大的。從政治角度出發,大陸一定要淡化港人自成一角的呢種根深蒂固的諗法。中國有50年去慢慢做呢件事,亦即係大約有兩至三代人的時間,所以要溝淡的話時間上非常充裕。


好啦,咁計一計數,要淡化香港有幾難呢?香港有700萬人,中國有13億人,計埋香港都唔夠1%的中國人口,大陸求其隊二三千萬人落黎香港,你香港都玩完。當然,你隊落黎我地唔一定會受,因為我點知你隊D咩人落黎,而我地又接唔接受。所以,中國一定唔會一次隊咁多人黎,而係螞蟻搬家咁逐D逐D咁放人落黎。問題係,放邊個落黎先岩呢?


呢個問解,要諗的人一定係中國政府的人,而能夠黎香港住,做大爺,有更好的法律,更好的醫療,而更重要的係可以將D財富逃黎香港,呢個優勢對於一D因唔見得光的資金而起家的人就非常吸引,而呢D人又以政府或同政府關係密切的人為主。所以最簡單莫過於就係放一D有權有錢有勢的人落黎香港,而呢D人,未必係個身份直接轉做香港人,但佢地可以揀投資移民叫個老婆黎先,或者放定D錢落黎,或者推D富二代富三代出黎,慢慢係度植根。


你可能會話,咁唔係你話黎就黎ga ma,我地都會好抗拒。就如呢家學文思潮搞遊行,我地都可以反溝淡反染紅。呢個係岩,但問題係大陸的無限金錢經濟侵襲,就一定會有部份香港人支持佢地落黎。如你話一簽多行有人唔中意,但你問下D零售的人想唔想佢地黎?旅行社的會唔會想佢地黎?酒店的會唔會想佢地黎?因為香港是一個現實的社會,當你有錢搵有著數的時候,總有一部份人會支持佢地黎。所以,比你擋得一時,一定擋唔到50年。


而呢D人落黎,十居其九一定要先置業,而佢地其中一個原因就係要將D唔見得光的錢轉黎香港,呢D錢好話唔好聽都係冤枉黎,所以唔怕佢係瘟疫走。你地香港人嫌貴咩?唔緊要,我地大陸人買,反正D錢只係一個數字,年年係大陸做D唔知乜都會賺到ga la。呢個黎香港的勢頭,我相信仲係響好早的階段。自由行呢家先做左果幾個大城市,大陸有錢的人每日都增加,年年都會有新的血加入想將D錢轉出。中央的話亦會隻眼開隻眼閉,因為呢D人黎到香港將會幫佢逹到溝淡的效果,50年後,呢D移民左香港十幾二十年的人慢慢聲音就會擴大,你一人一票選特首,佢地都佔一個大比重,再加上香港人本身都有中港融合的process,要保住香港人的呢個自豪的身份,相信2047年後將會完全玩完。


所以,香港的私人樓得個百零萬個單位,大陸的人有50年時間一個一個咁去買左你。呢個勢頭就有如呢家如果巴菲特要買起一隻股仔,佢只買不賣,升10%又走一班人,升10%又走一班人,時間一長,大陸人就好易做到一個夾淡倉的動作。點解?因為貨源歸邊嘛,到時你中意的就同佢地租,唔中意的就十倍二十倍幫佢地買番。


幾十年流流長,樓市回調的時間一定有。但此一時,彼一時,香港的的士牌其實已經出現緊呢件貨源歸邊的事。樓的成交比較少同慢,但以中國的國力要買晒你香港的樓,幾十年時間一定做到。如果你係自住的,記住唔好賣,唔好賣。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力