星加坡比香港好?

看到明報關於香港的地產同星加坡的報導,又搞到我想爆發,所以又要寫番篇文章去發洩一下。每次我見到呢D文章,我就好想問下究竟個記者係咪一個無乜讀過書的人,不過今時今日的media個質素低係人所共知,所以都唔怪得佢地。


對於一個正常人黎講,要對比兩個產品,好自然當然就係攞住兩個產品去對比。打個比如,如果你要對比A鋪頭的咖啡同B鋪頭的咖啡,好自然你就會用價錢啊,包裝啊,大細啊,去比較,然後推段出一個結果,正正就如好似明報條茂利咁,直接就比較兩地的房地產產品同政策。其實呢件事本身都無乜大問題,我深信亦有好多人覺得合理,更有一D憤青或政棍,睇完又借D意上街去屌政府老母話鳩星加坡好,香港柒之類的廢話。


又攞番兩間鋪頭的咖啡黎講,如果我話比聽A鋪頭一杯係溶量係350ml,12蚊買到的質素係B咁計,而相反B鋪頭就要30蚊一杯,溶量都係350ml,但質素係A,好多人就一定會話A鋪頭平D先啦係咪,然後就覺得B鋪頭的咖啡好撚唔合理。但問題係B鋪頭可以係選料,入貨,存貨上面,但比起A鋪頭更講究,所以B鋪頭從成本上就算係質素靚小小,但係成本就貴多多,呢样野,又點比較?


咸魚青菜各有所愛,香港都有700呎的居屋同700呎的新地樓,你如果只係死講話佢地一样大,唔應該存在價錢的分野,呢句係一件廢話到再唔廢話的事喎。好啦,而如果上面我又同你講原來A鋪頭係向大埔的,而B鋪頭係向中環的,咁大家又會唔會覺得個價錢合理番小小啊?同一個產品,係地區上唔同都會唔同gala,你話星加坡組屋平,又好D,咁你用星加坡邊度黎同香港邊度比先?唔係換個國家就唔撚同晒ga ma….香港都有好平的樓係天水圍洪水橋同大嶼山,你又唔同果D去比?


話就話其實係同一產品,但已經係意識形態上其實有根本性的不同,好多野都令到兩地的房價房策唔可以直接比較,如星加坡的平地有幾多,香港的平地又有幾多等等。當然,我不得不承認我去星加坡的時候感覺也真的比香港來得舒服,但問題都係走番去同一個思考過程,兩地的差異也有很多不一样的地方,唔可以直接比較。


你可能會話以上的對比好多人都諗到啦,駛撚你講咩?無錯,的確唔駛我講,但只係唔想D憤青一間又上街話鳩政府,更係睇唔過眼寫呢篇野果條友對於分析比較究竟有無深入了解。當然,我亦唔係專家,但至少我唔會寫篇文係一份公眾的報紙去涂毒大眾先。


而其實除左上述的一D基本的perimeters已經導致兩地樓市唔可以比之外,實際上仲有一個好關鍵的宏觀問題無考慮。呢家再開一開估比大家聽,假設A鋪頭原來係一間本地人搞的大埔茶歺廳,而B鋪頭係一間係中環的starbucks,大家又會點諗呢?


有一部份人,佢地一定會話,咖啡,都係咁撚样ga la,總之就12蚊杯入到口就夠,你30蚊杯賣杯咖啡,係咪high撚左化學野啊?而相反,亦有一部份人會話12蚊一杯咖啡,點撚样入口啊?同飲尿無乜分別喎,我唔好用12蚊買杯尿好過?質素的野,我頭先提及過,所以我唔係想講質素,而係背後的商業動機。一間茶歺廳,佢要focus的定位係要乜柒都有,粥粉面飯,凍檸茶奶茶咖啡,小菜以至海鮮,全部都要兼顧,所以佢地的business model係要boarden個product range,因此,佢唔會花好撚多時間去諗下點整好杯咖啡,亦唔需要係靠一杯咖啡去賺晒個客的錢,因為一個正常人入黎可能叫個干炒牛河加杯咖啡,租金人工燈油火爉的成本就分左係碟牛河同咖啡果度。


相反,我諗我都唔駛廢UP,大家都應該知道starbucks就係專賣咖啡,無人入去會諗住叫個楊洲炒飯,有好大一部份的人就係只叫一杯咖啡,所以佢地主力的成本,就要分攤落杯咖啡度,而為左大家覺得杯咖啡值得,佢地就唯有做好D,做專D,提高個質素,個business model就係要deepen同improve個product quality。


兩杯咖啡,兩個business concept,呢家好撚好笑的明報話比你聽A係比B好,叫B做番A的質素同價錢,咁大家就有福了,呢件事你覺得好唔好笑?未諗到呢?即係話,你呢家叫starbucks,突然間做埋干沙牛河星洲炒米同埋其他茶歺廳的野出黎,唔好撚再搞杯咖啡啦,總之我唔撚知你做唔做到干沙牛河星洲炒米先啦,你咖啡就一定要平。OK,你有訢求無問題,顧客至上嘛。問題係,其實我真係唔係好撚識做干沙牛河星洲炒米之後,所以整出黎如果好撚難食無人黎食,但咖啡又柒晒,無人黎飲,咁到最後我要執笠,邊個負責啊?你明報一個小小記者啊?咪撚玩啦屌。


香港呢家個情況根本同starbucks無乜分別,starbucks就係專攻咖啡同bakery,香港就係專攻地產同金融,你夾硬搵間茶歺廳的野黎比,比乜撚啊?你中意的,咪去茶歺廳囉,又無人阻你,至少,香港係現階段整咖啡,都係相對的令到大部人富裕同搵到食啊。唯一我會認同的,係香港呢間starbucks,應該開發更多的產品,你無需要粥粉面飯样样做,但一係做住粥,一係做住飯先囉。慢慢陪育人材,做大個餅,先係王道嘛屌你。


http://hk.news.yahoo.com/%E6%98%9F%E4%BA%BA%E6%8F%9B%E5%A4%A7%E5%B1%8B-%E6%B8%AF%E4%BA%BA%E4%B8%8A%E8%BB%8A%E9%9B%A3-%E6%98%9F%E4%BA%BA%E7%B5%90%E5%A9%9A%E7%94%9F%E4%BB%94%E9%A4%8A%E8%80%81-%E6%88%BF%E7%AD%96-%E6%A2%9D%E9%BE%8D-211351901.html


請去like我facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力