機場無人駕駛的啓示(下)

上文講到當樓市的列車準備開動的時候,有一部份人會係最後的幾十秒仲跳上車,而有一部份人則會選擇按自己的計劃唔會同你趕。


隨住QE3突然的黎臨,大家都知道樓市的列車已經開始出發,相信呢幾日會有好多人唔理好醜總之買左樓先算。呢幾十秒趕最後的上車機會的人,我相信將會令樓市係短期內突然會有D破頂的成交,而呢D成交亦好可能出現係D 200-400萬左右的細價樓入面,因為唔理好醜,最緊要就上車先算。


但機場的無人駕駛其實同今日樓市仲有一样野係類似的,試諗下當大部份人都係衝入最近的一卡車的時候,初時佢地都會暗自歡喜,因為佢地會覺得上左車,總比無上車的人快到達終點。但問題係當個腦靜番落黎的時候,就會發現原來同一個車廂裡面已經有好多人,而呢D人的位置,大部份都係已經佔據晒D有利位置,一張張椅子同埋靠牆的空間早已被更早上車的人佔據,面對自己手一件,拖一件的行李,仍然感覺自己能佔據的空間太少,位置亦不利,所以係冷靜落黎的時候,佢地就會諗點样可以去其他卡的車廂搵更好的空間。


奈何,坐開無人駕駛的人都知道其實同地鉄唔同,每一車卡其實係唔連接的,所以上左車先想換卡係唔可能,情形同今日的樓市亦相當接近。係QE3公佈當日,金管亦都推出收緊mortgage的措拖去搞鳩我地D投資者,簡單D講二夽房係50%,而收入的上限就係40%,年限最長就係30年,其實同之前的措拖好類似,而外地人就要減兩成。表面的收緊其實唔係好大,但銀行的取態就會多多少少謹慎左,雖然話就話自住換樓的話唔受50%果part影響,但如果你係自住得一層樓的人,又係唔係咁有實力係一個收緊mortgage的情形下換樓呢?收緊的30年時期,40%的供款,我相信好多人如果係想換更好的樓的話,佢地都無乜實力搬多一百幾十萬出黎再買上去。


而更大問題係我深信投資的demand亦會大幅減少,其實我明白政府係想就算樓市真係要升的時間,都想禁低個規模,唔好比銀行孭太大條數,亦唔想比太多無實力的人一變二二變四咁上去。所以,樓市將會好畸形,因為像我有幾層樓的人,我可以講我真係唔會考慮賣樓,因為我計緊真係賣完一層中價樓,就最多只係買番層細價樓,政府好似係迫我向下買,而唔係向上流,所以我唔會賣樓。準備上車的人面對的就只能買最平果D,因為樓價已經慢慢超出負擔水平,而買左樓的人,當佢地層樓由300升到可能400萬的時候,佢地會發現已經慢慢hit到一個ceiling,因為mortgage係700萬之後就會減少一成,所以換大改善空間的要求可能比起上車仲難左,故此,好多人會被迫屈左係細價樓身上。


我一直強調要買細價樓,而到左金管出招呢一刻,我會再極度建議大家focus係200萬左近的樓,因為200萬左右的樓好快將會絕跡香港。你可能唔會信,但我自己就見證由我極速成交果層樓計,買左唔夠一個月,市價已經係升左10%,個市升得快到我都估佢唔到。


請去like我facebook專頁: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力