超級通漲(2) - 無限金錢?

首先真係要講句我好撚佩服湯文亮同施生,原因並唔係佢地係老行尊,而係原來每日keep住寫作真係好撚難下。以前睇電影成日講d作家比人迫交稿,唔係自己真係唔知咩事,呢家自己開左個blog,先發現原來keep住寫野都幾鬼頭痕。有靈感的時候通常都係撘緊車諗緊野,但係又寫唔到,但無靈感的時候,你比我得閒坐係度對住部電腦我都只會係上網,要做一個discipline的blogger真係好難。


本來我希望盡量一日出一篇,但係呢排真係忙到痴左線,現實生活上我接左兩個新accounts,所有野又頭做過,有d番番去以前岩岩開工的時候的感覺,可能要忙番三幾個月等d野種好晒先會爽皮d,呢排播種期真係難搞。


anyway,入番正題,上文講到又牛又雞咁,大家如果讀過econ的都知道以物易物係唔太work,簡單舉個例就係如果我得一隻雞,我想要你1/20隻牛,咁你點同我換?隊冧隻牛以後比1/20比我,根住19/20的牛放幾日就壞晒咁?又或者我原來係得粟米,我想要雞時你又唔想要我d粟米,咁點搞?由於欠缺一個共同大家都想要的野,所以古代社會慢慢就產生左”錢”呢样野。”錢”就係一種通用的媒體,去解決我唔駛隊冧隻牛又買到你隻雞的問題,又可以解決如果我要雞時但又怕無人要粟米的問題。只要大家都會接受”錢”呢個中間人,咁交易就可以產生。


古時的錢就有好多唔同的野出現過,例如有貝殼,有鹽,但最為廣泛應用的就係金同銀,而亦以金為主。金,就係人類最信奉的錢。但係金本身都有個問題,就係唔方便帶出街,所以唔切合現代的生活,因此,美國佬就推出左以paper-form的兌換票,只要你存放d金入銀行,就可以攞番張銀行證明的兌換票比你,而呢張衰野,我地就統稱佢為美金。


係1900年的時候,美金的兌換率係1安士: US20.67,但係1933年過左great depression的時候,由於當時經歷過幾年的”超級通漲”後(已為我後文埋下伏線),出現了好勁的通縮,當時的總統羅斯福為左以通漲解決通縮,故此就決定取消金本位的制度,亦即你攞張美金入去銀行,佢都無必要比番d金你,從果日開始,便展開左人類無限放大的接近一世紀的通漲時代。


係1935年,當時的美國黃金儲備係8,998噸,而今日的黃金儲備係8,133.5噸,比起七十幾年前大約少左6%。而貨幣供應我搵唔到當年的相關數字,但幾可肯定美國佬呢七十幾年肯定印左以倍數黎計的錢出黎,呢個應該可以解釋到點解物價,樓價,你接長幾十年都係升的。


因此,點解買樓點都唔會輸,原因好簡單,就係只要一日有通漲,樓價拉長幾鳩十年都係升的。所以租樓的人千奇唔好鬥氣,唔係真係輸左人生都唔知點解。(待續)


請去like我的facebook:http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431




留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力