超級通漲(1) - 為何有通漲?

當大家經歷過QE1 / 2 到今期最潮的QE3的大時代,對於通漲一個字一定唔會陌生,而最近亦有好撚多人開始講超級通漲,亦其實係我個人黎講認為最key去形響樓市的factor,所以我亦決定寫下關於超級通漲。


係超級通漲呢個咁超級的term之前,我地其實係應該了解下咩叫通漲先。通漲其實對於普羅大眾黎講呢,就緊係物價上升啦,所以當D人話D野貴左,就話有通漲。對於數據派的學者黎講,通漲就會透過CPI (Consumer Price Index)黎量度,當中就會係每一年用一籃子的物品去對比之前的價錢,以作出一個相對客觀同科學化的比較。CPI亦有分ABC類,分別係cover唔同的物品,以反應唔同消費層的影響性(A類係基層的必需品,B類係中層收入的,C類就係較富有的消費品咁)。


好啦,咁知呢D野有咩用呢?從哲學上,我地要明白其實所有物品係計通漲上面都係基於一個currency,係香港就係港幣。愛因爛坦的相對輪,E = MC^2,係呢度未必岩用,但係相對呢兩個字就好關鍵,因為我地要明白所有物品的價值都係相對於量度佢地的currency,所以我地其實計呢D物品的價值的時候,我地會assume左currency係remain constant,呢個就係好多人未必完全掌握到的Point。


番去人類的歷史,幾鳩千年前,當人類仲未有錢呢個concept的時候,人類係會以物易物的。(讀過Econ 101的朋友可跳過呢一段)。假設我有一隻牛,可以係同一時間換到你二十隻雞,相對”於一隻牛的價值,就係20隻雞。”相對”於一隻雞的價值黎計,就係大約有1/20隻牛的價值。好啦,假設一年後個匯率係一隻牛換30隻雞,對於我黎講,D雞平左了,因為以前一隻牛只可以換20隻雞,呢家有30隻。對於你黎講,你就會覺得牛貴左,因為呢家要用多10隻雞去換你一隻牛。問題就出黎啦,究竟係雞平左定係牛貴左,定係兩样同時出現呢?


係呢個假設的故事入面都係比較簡單,但當係人類社會的商業模式變複雜的時候,事情就會變得好撚複雜。一般我地會好習慣去用我地用左好撚耐的量度標準去量化D野,如你攞把簡尺,1cm就係1cm,1cm係唔會變的,所以如果你量到你好high的時候有10cm,比起平時的8cm長左2cm,呢2cm係堅係你長左的,呢個係absolute的事實。但如果套用落錢呢件事,對於大部份人黎講係某一個時間的橫切面,都會傾向於話d野貴左,而唔會notice其實係自己d錢的價值可能有變化。


所以,如果你今日見到層樓係300萬,半年後變左做350萬,好多人會話層樓貴左。但不防諗下,究竟係層樓貴左,定係你d錢平左,定係both。(待續)


請去Like我facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431


(仲差一個人就突破200,大家幫幫手like多d share多d出去啦 THanks)

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力