新世代,一蟹不如一蟹

睇完呢新聞,忍唔撚住又要出聲。作為80后的我,都應該算係有資格去評論80后掛?


http://hk.news.yahoo.com/%E5%8A%A9%E9%9D%92%E5%B9%B4%E6%88%90%E5%A4%A7%E5%99%A8-%E8%A7%A3-%E7%AA%AE%E5%BF%99%E6%97%8F-%E8%A9%9B%E5%92%92-224612919.html


或許,係潛意識其實我無當過自己係80后,所以每次見到人地講80后點撚样,我都覺得唔係好撚關我事。


我接觸的80/90后主要有兩款,可能主要係同我圈子有關,又或者80后呢十年都係一個比較長的時間,不能用一個十年去定位。但大致上黎講,我識的由1981-1985年的人,都叫做相對比較踏實。無論你認唔認同讀書係咪一個出路,但呢幾年的人都係以入大學為目標,然後相對老實的去搵份工。到呢家都大部份有好戍年的工作經驗,我身邊識的人都係公司企穏陣機,有D已經係個小頭目,當然遇著我呢D職場的生環者,更加係已經超額完成 (哈哈,自己搵位讚自己,其實鳩UP水份多)。不過,呢一批人係相對無撚咁多冤言,無話呢個世會幾撚唔公平,縱屎真係有D做到閪咁,仲未買樓,但至少,你都見到佢地係對社會有貢獻的。


每個呢個話題我就火起,因為我遇到好撚多又係另一個派系的人,我稱之謂狂派。狂派(1986-199X)係因為佢地唔知係歲月輕狂定係傻撚左,成日都覺得自己好撚有料,但做唔到的野往往係人地的問題,如:


1. 入唔撚到大學咩? - 政府唔夠學位 (隊長會問:你有無努力讀書啊屌你老母閪)
2. 搵唔到工咩?-政府無幫手,社會唔比機會我,呢份工咁撚辛苦,人工又咁撚少點做啊 (隊長會問:Diu你咩學歷咩經驗啊, 開搵工比份CEO你年薪十位好無?)
3. 升職無望? -我阿頭係度頂撚住,佢唔走,我邊撚到有機會升啊?(隊長會問:你工作能力又點撚样啊,鳩鳩屎屎咁,點升你啊?)


我係大學實際每年都會有一些mentorship programs,我好中意去參加呢個活動,主要係因為我覺得透過咁样我可以更多去了解新一代人的諗法。係接觸我的mentees當中,我發現左佢地好撚對自己有信心,自視非常高,無他ge,佢地的學系都相對係比較勁的,入到去都係一D香港稍為叻的學生,所以聽佢地的抱負同對將來的期望,我就會感覺到佢地的期望有好大的落差。首先老實講,請人的話,大學只係一張入場卷,你進入職場後你唔會日日攞你張畢業證書番工,做野係要做到野,你讀書識飛都唔一定有用,隨時可能一個讀D垃圾U的醒目仔可以KO你。人工方面,好多人已經希望一出黎搵15000,唔係話無ge,但我會同佢地講頭兩三年真係吸收下經驗先,唔好太講求人工。過左一定的時間你摸到你自己條路,發揮到你的長處,錢銀遲早會黎。


但相反,我又會間唔中chok下佢地能比到d咩間公司。OT, 最好唔好啦。番大陸長駐,no way。大陸出trip,噫好撚污嘈ga,D人又柒。要我唔放假?唔得,我病嘛,我要去玩,我要有人生的意義,我XAHDUOAOSAOSOIAJOHSAONOIAOISAIJSIAJPJSPOASPOAKPO ga ma。總之,做野就十鳩幾廿萬野唔得,麻撚煩。


我曾經亦同過我一個朋友公司的一個80后狂派妹妹傾計,佢的工作表演係我朋友口中係普通,你叫佢做,佢中意做的,做80%比你,佢唔中意做的野,無影。有問題的野,唔識問。英文,grammer差到pk。普通話,零。思考能力,無。唔識自動自覺完成一個task,永遠d野會係中間停左。好啦,係同佢傾計的過程當中,佢會覺得自己付出好撚多,無視自己其實係幾咁唔稱職。而佢正正係講過,話太多人係上面做中層,佢地呢一輩無得升職。屌,我就係一聽呢D野我就火撚到爆閪ga ma,咁撚样的工作態度你仲講有人頂撚住你?唔撚炒你都算偷笑啦。


而家香港的狂派仲會覺得大陸人好撚苯,未撚夠班,但我想講其實佢地個gene pool好大,勁果班慢慢上黎就會趕過你。目前我睇到的,我公司已經唔再係香港請任何人,因為係大陸請個6000-8000的人,能力上未必有你咁醒,但經驗已經撘夠。最重要一點係咩?就係佢地唔撚覺得自己勁,唔會阿之阿左玩情緒玩不負責任玩病假玩唔撈。


香港的狂派,我好想同你地講唔該你地咪撚再咁on9係度成人冤天冤地冤人地,檢討下你自己對呢個世界有乜撚野貢獻,如果唔係,我話比你聽,個社會係唔會等你,你只會被淘汰,然後係暗淡的人生過埋下半世,最後一事無成,虛秏光陰。


ps. 香港的傳媒質素下降都係有關,唔該你地唔好再鼓吹歪風,搞到D狂派已為自己的錯可以靠傳媒投射出黎,比D政棍作為政治籌碼,然後日撚日只顧上街冤政府,損害香港的實力。





留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力