30年的距離


成日有人話用30年去供一層樓是否值得的提問,當然背后政治正確的答案好明顯就係唔值得,不過一個表面的答案,其實個深層意義都幾值得去研究一下。


話說我又有個波友,佢大約45歲左右,未婚但有個女朋友,無仔女,同佢傾計中,佢最近話要搬去旺角,月租12000蚊咁。佢搵幾錢,我唔知,但做呢行可能也大約30000-40000吧,要應付租金應該不是問題,而佢呢個年紀又唔聽佢講有咩不良嗜好,相信佢都應該有點積蓄咁,幾多當然我唔知,但如果去到呢個年紀,一百幾十萬應該又唔會太難。


我問佢,我話你其實都自己住左好耐,佢話都接近20年。咁我話,你用20年去租樓,唔覺得好蝕咩?「我知你想講咩,係咪覺得幫人供樓唔抵啊嘛,咁我又唔覺有咩問題喎」做髮型師的佢當然好快咁答。「但係你用20年,當你拉暈約莫都10000一個月,果度都240,過去左就算,但你又諗住搬,點解唔考慮個細單位啊?」我試探式咁答。


「佢住果度D樓,邊值400萬啊,D料又差,樓上大力D都聽到,牆身薄切切,我就唔會買呢D樓啦」佢一貫髮型師啌式的答道。「但係你諗下你唔怕第時老左收入差左,可能租唔到咩?」我又再試佢的諗法。「哦,咁我又唔驚喎,係香港地住,衰極都有政府,點會餓死訓街。而且,我又唔諗住要小朋友,自己搵自己洗,條數好易計。而且,講真屋企人如果百年歸老,總有一日D野都係我ga la,諗咁遠做咩呢?」佢好有信念咁講。


去到呢度當然我都唔會再drill落去,一方面係廢事開始推個主題去到有磨擦位,二來係的的確確佢又講得岩岩地,係香港點會餓食呢?再加埋父幹,如果佢無病無痛無毛厘頭的怪事,又無家庭負擔,的而且確唔會有問題喎。


係呢件事上面,當然我唔可以話租樓日日賺啦,不過好多人所提出的咩有意外無收入啊,年老無人租樓之類的野,佢唔理;過去洗左240萬租樓,佢唔理;未來仲有幾十年未攞到層樓佢都應該係租樓,果度可能又300,佢亦唔理;套用佢最後一句——「死左咪又係兩腳一伸,乜都帶唔走」,呢句說話隊長成日都講,我都好認同,不過唔知點解,同一句說話我同佢竟然選擇完全兩條唔同的路,而呢條路就係30年的mortgage,行完呢條路的時候,我地就會有30年的距離。


呢個距離,照上面睇,如果佢的人生定義係唔餓死唔訓街,可能大家都做到。但如果我地稍微升高小小要求,有層樓雖亦一样要供/租,每月收入減支出係樓方面都差唔多,但係果種安全感,是唔同的。而且,理論上供樓的支出是相對穏定,但租金的支出,就會被經濟拉高(低),但係長期通漲下,都係拉高為主的,呢種不確定性又係問題。


而當然以一層樓來講的話,30年後我唔駛供,可以養老。佢就30年後,連埋之前用超過500萬租樓。30年的距離,唔止係一層樓,仲有的係呢幾十年生活的質素同將來。或者你未必認同,但我認為就算人死左帶唔走D野,人生在世就更應該識享受生活。錢唔錢係其次,但唔好窮同唔好憂柴憂米先更精彩。







留言

  1. 做髮型師應該冇差咁高人工!

    回覆刪除
  2. 我其中一個租客係髮型師, 月入45000

    回覆刪除
  3. 睇咗你個blog好耐,感覺你好似我,思路近乎一樣,所以咁上下年紀就享受人生。

    回覆刪除
  4. 睇咗你個blog好耐,感覺你好似我,思路近乎一樣,所以咁上下年紀就享受人生。

    回覆刪除
  5. 想請教隊長,
    我d冇樓朋友成日問我,供完30年,層樓都60歲,其中可能唔只一次大維修,60歲嘅樓又冇人買,政府又未必收地收中,究極60年或以上嘅樓重有咩用?我一時又答唔出。

    利申:供緊2房新界西30年樓

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力