樓價會否持續上升


你可以話我係大好友,但樓價會否持續上升呢個問題,答案係好顯而易見,亦可以直接答你,是會升的。


即係咁,你問我一兩年後個價會唔會比起今日高,雖然我都覺得係,但個問題係就算跌,都係會升番上黎,拉長線黎講樓真係無得跌。換句話說,當你問我二三十年後樓價會係點,咁我好肯肯L定咁話比你聽一L定係升,無懸念。


有好多人成日話樓價升都係D人炒炒炒炒出黎,一下就小晒班炒家的鬼咁,但有追開我個Blog的兄弟姐妹都知,一方面定義炒家已經係一件好難的事,而再講話炒出黎之前已經有講過無數次所謂的炒家係唔會賺盡,今時今日有晒辣招基本上仲已經無晒炒家,所以對於隊長黎講呢個論點就又係唔成立。


對於唔明的人我地又可以舉個例黎剖析一下,假使間而家開始突然間無晒所謂的炒家,一個不淨,咁樓市方向應該係點呢?如果你相信炒家係升的原因的話,咁你應該會認同樓價不會升或最多都係小升,甚至可能係平走或會跌吧?但問題又黎啦,無炒家的市兄下,咁用家入市又係咩諗法呢?當然好直接咁諗就係有人會高於市價買心頭好,亦有人市價買野,亦有人等荀貨先買,亦有人跌價唔買住吧。以上四種情況,如果係無任何外來的金融核爆下,能成交到的只有頭三種可能性吧,第四個情況係唔會有成交因為無論點其實都唔買住。


所以呢,係今日的市況下,就算你係正義撚道德撚到好,如果,係如果你有樓,咁你願唔願意無厘頭平20萬賣走你層樓先。將心比已咁諗,大多數人我相信涉及自身利益都唔會送錢比人洗啦,所以能真係成交的比例,可能高市價的係20%人,市價成交係80%人,  低於市價的可能10%吧,感覺上係咪好似都相對平穏咁呢?


問題又去到呢個只係某一時間點的情況,但拉長線睇呢,唔買的人其實當然仍然唔買啦,買的人係長時間黎講,人工會加,儲的財富又多左,購買力就會強左,開的價就算然會進取D,呢個係買家的情況。而賣家其實都係差唔多,當然有個別的運濟人可能孕要錢而賣樓所以肯市價平小小走咁,但係整体咪又係一样搵多左錢,儲多左錢,收租的亦收多錢,變相更加唔等錢洗,坐貨能力又高左,叫價就更加硬。買的人可以出多D,賣的人又唔等錢洗,此消彼長下,價錢就自不然要向上,呢個就係無炒家的市況,只係用家都係會上升。


如果你唔認同以上的論點,咁第一样野你要做的就係叫你老細以后唔準加人工,就算升職都唔準加人工,不過就算你唔加其他人都會加,呢個加人工除左反映你工作能力的獎勵外,更重要的一個因素係大家都明白呢個世界有一样野叫通漲,而通漲呢家最大的原動力就係來自QE,而QE的元凶唔係淨係美國,仲有英國日本歐洲以及我地最外的祖國,所以只要一日有QE一日都會有通漲,而有通漲樓價就會升,仲要係長期咁升,呢個係走不甩的。


回想番早十年,銀包袋住1000蚊都幾鬼好洗,但今時今日袋住1000蚊真係都幾鬼快洗晒,茶餐廳都50蚊一餐,車費求求其其都幾十蚊,八達通嘟下嘟下又無幾舊,呢個就係今日的世界,今日的香港。


有好多人話租樓有幾好,留住D現金係身邊幾好洗,其實我都幾認同呢一點,但只係以一刻的時間去講。拉長黎計,唔講租樓買樓邊样好D,純以通漲去侵蝕你的購買力都輸死。所以如果你仲係唔明個世界發生緊乜事,成日話係炒家炒貴晒D樓,又講咩資源分配問題,咁我可以話比你聽,要怪就一係怪各國政府的不負摃任,又或者,要怪就怪你自己生活係呢個世界都唔知點順勢而行。

留言

  1. 呢一輪升幅升得令人驚!盤又少,有錢買要買到都唔易!

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力