實用面積


近呢幾年由於政府辣招的影響,細價樓呎價累創新高,發展商亦要食盡上車客的購買力,而家起的所謂棺材樓越黎越多,最近四叔的北角車位大細的studio新樓仲要去到4球幾咁濟,實用得果166呎起,就算隊長係好友,都不禁講句貴到痴左線。


之不過你有你痴線,買的人一样的多,而家開始上車接力的最新一批年輕人應該開始係90后前後果班,呢班人有無父幹就見仁見智,但大部份中意新野靚野享受慣就肯肯定,所以百零二百呎實用的樓,studio就studio,買樓一样照買,而單就係呢一點,隊長其實係好保留。


首先又要講番隊長唔係睇淡樓市,但問題係大市升代唔代表你曾樓升先係一個重要問題。睇番一個studio flat,客源會係咩人先?老實講真係住入去的我死都唔信會係一家四口,就算三口都好抆,故此我偏向相信都係一個人或兩個人住的客源為主。當然,年紀上人越大就越唔介意相對舊的野,而且如果你諗下接你二手時其實所謂的新樓都變成半新樓或舊樓了,到時二手買家點諗,同埋你要甩手的對象先係關鍵。


但係如果你問我,買個studio flat 180呎叫600萬,而同样600萬我係淘大到時都買到個兩房,在隊長主觀而言,投資又可以租比家庭客,自住又多你兩個房實用空間,管理費仲平你一大段,我真係諗唔到任何一個原因去比同样價錢買少兩間房,甚至你問我500萬同600萬比,我都會買兩房(除非唔夠首期另計),係隊長眼中,棺材房的升值空間因為空間同客源問題會受限制,真係比你去到35-40開始,百零呎點住啊?


細唔係一個問題,今時今日買間400萬左右的都係實用280-350呎左右,唔見得大得去邊,但係如果用样用280呎-350呎去做studio,唔敢講spacious但都叫做夠住,但百零呎真係唔係好對路。而且,舊樓其實我30-50萬落去,細細間其實做裝修已經可以做到皇宮咁样,呢個又係另一個隊長的專長。


講到細單位裝修,我唔敢認第一,但見過我的裝修的人都會讚我恐怖地活用空間。同样一個積,租客都會覺得點解可以大咁多,又或者點解細到咁但又乜都有。講到呢样野,其實又同我投資的理念有關,因為細(並非棺材的細)唔係問題,最主要睇你識唔識用創意去補救。好多時候我認為發展商,又或者老一輩的人,甚至的設計師,都係好中意用一條直線去諗野,比如話呢度需要一面牆,呢面牆就係一條直線。之但係我認為的牆亦唔係咩特別花巧的諗法,但你只要諗佢係可以變成兩個前後的長方形(好難解釋),其實牆的兩面已經剛好有個笠位可以放櫃放枱,係兩面都得!而且,好多時有D位裝修師傅未必會幫你諗,一位一塊木板直放就最快收工,但舉個例你諗下梳化背的牆如果係房,你能夠將梳化背以上的空間偷8吋位,係另一邊就無啦啦多左一排櫃可以用,但呢個偷位其實又無影響你擺梳化。


而隊長最中意諗的實用空間,就係將走廊縮短,以及將門開在房間的中間。走廊縮短通常都只係需要將度門放出D條走廊,而房門開中間最大最大的好處就係門的兩邊都可以放櫃放枱,比起你開係一邊絕對彈性多好多。呢D設計其實必未係講咩大創意,但細心的使用空間係的確可以令你更容易搵到租客之餘,甚至為你的租金或樓盤出售時有更好的價錢,特別係租金,個人就試過有人因為中意我的設計,比多三個月搶租一样有。


所以對比起棺材新樓,無空間可言的價錢,我認為買間大小小的二手樓再自己用錢整靚佢完全係完勝。從經驗出發,隊長大約可以靠利用空間偷位唧多15%的額外空間出黎,但係如果得studio,相信都係巧婦難為無米炊。再從投資角度黎講,就咁諗下,你覺得比800萬買個studio同兩房,邊個合理D比人屌少D?


棺才新樓,越起越多,中伏的人只能講聲So99y。




留言

  1. 隊長于如分享下你做裝修的創意丫

    回覆刪除
  2. 棺材新樓賣得是因為靠九成(或以上)既按偈。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力