機會與九十後


呢段時間好靜,所以講下工作上遇到的一些事,同大家分享一下。


話說隊長工作的深圳分公司要增加人手,而由於希望搵熟手唔駛教的人,所以好自然就會諗隊長舊鋪的員工,睇下佢地有無興趣跟我地走。但講落去之前先講下背景,其實舊鋪的情況非常唔好,公司管理層是新人,氣氛極差,生意跌左3-4成仲要係肯肯定無得救果隻(無得challenge的地方,係絕地無得諗任何可以救的方法),而且深圳仲係處於一個政法環境下可能無長線發展的地方,所以基本上從將來黎講,可以話係死路一條。


而隊長的新公司其實都係同行,規模以同一個行頭黎講細大約50%,但都算係龍頭之一,而呢家要增兵的原因就係有好多空間可以發展,所以想用番識呢個行頭的人去做,而呢家請人果個位其實都係一個Junior新開的位,係舊鋪入面有兩個類似的人,所以係二揀一,而由於隊長同其中的九十後主角A較熟之前有長期合作,對比起B黎講合作過一段短時間,所以從挖角黎講當然係從熟D果個入手。


先在微信打開對話,大家鳩UP左幾句問下佢係舊公司開唔開心之後,隊長見佢都好似對舊鋪好大怨言,於是都試探性質問下佢如果有機會有無興趣出黎闖下。果一刻佢都反應唔錯,開始大家交換一D關於新公司的狀況,而佢對於呢個機會都保持開放態度,於是佢就約左我係深圳食飯大家再詳細傾。其實去到呢度,隊長有多少覺得個節奏唔係太岩口味,因為之前跟我走的同事C,我只是在微信講了一句,佢立即就毫不考慮就跟我走,而能力上C比呢位A高出好多,而到左今日C已經有差不多一倍的工資增長,套用佢的說話,跟著一個好的老細去到邊都會好,而對住A的呢種要傾黎傾去的一個Junior位,隊長我盡量保持耐性咁繼續進行。


晚飯當晚,我嘗試了解A的工作規劃,A指出其實係舊鋪都無乜前途,因為要升職的話,佢老細又唔會走,佢同Team的B年資又比佢多幾年,作為一個只有年零經驗的佢,佢自己盤算的計劃就係係舊鋪做多三兩年,儲下經驗就會走,而佢話佢走的話一定唔會平級咁走,亦即係話佢會升。但呢家突如其來的一個機會,就打亂左佢自己的計劃咁話,所以就要考慮同了解清楚咁話。其實去到呢度我已經有兩個反應係個腦度出現,但先回應佢的係呢家我地開新位的工種佢係第一人,亦即係話好多野會比機會佢試下建立,如果到三兩年後佢又做得好,其實升級的機會一定有而且比起出面多。另一方面,其實佢想升職的原因,當然都同錢有關,而我其實都知佢咩人工,我又知我出得起咩價,故此我肯定黎新公司對佢根本就係一個完勝的事情。


但A比我的感覺似乎對新公司充滿了不肯定,原因係佢滿腦子似乎都係問題,而且問題係比我感覺開始係無野搵野黎諗,舉個例佢問我有無人佢係識的,我話有。佢話同Team的另一個Supporting Role係咪佢都識的,我話係。然後講番工時間問題,佢話呢家番工番遠左,係咪一定要準時番工同駛唔駛OT,我話準時番工就要,OT唔OT就睇你自己工作能力。然後就開始越黎越無謂,比如話如果同事唔中意佢點算,如果公司唔比佢過試用期點算,如果公司將呢個部門close左點算.......,老實講我知我地一定唔會Close呢條Team (因為要做呢盤生意的話係必需有佢呢個function,只係佢太junior唔識諗),再者我開始覺得呢個九十後的思維有好大問題,我同佢講我話其實你轉去任何一間公司都有不確定性,但呢家有(一班)熟人轉左入去好一段時間再叫你一齊黎,個不確定性已經好低,更何況你咁鬼後生,有乜野出去搵幾咁閒呢係深圳,而且你份工我知道的話又係死唔死生唔生咁等死,根本就係諗埋D多魚野,而更重要的,就係人工上我加到比佢,呢個先係更關鍵的關節位。


以佢一年多的經驗黎講,目前係大約搵8000蚊人仔,而隊長能比的,係開到12000蚊左右,反正隊長知道公司比得起錢,何樂而不為。對於A黎講,佢見到呢口價,竟然仲攞出一副屌高黎賣的姿態,又話呢家公司有allowance (500人仔),又話黎緊會一年一度加人工,所以都唔係好吸引。去到呢度其實我個心已經覺得開始係嘥時間,以佢今晚的對話表現,其實都真係好junior的人,想升的話係一個目標,但係一定未夠火喉。好啦,你未夠火喉,我開個人工比你可能都已經係一個升左半級的人工,我感覺我係比緊機會佢,但佢反而好似比我感覺係我要求佢咁,心諗真係吹L漲。但我忍住我的不奈煩,我話我相信講完的野,到最後都可以係人工上面反映番,而我仲有小小的人工空間可以調整,如果你能夠比一個數我可以大家合作到的,不防大家開心見誠講。佢的答覆,係話佢要多D時間考慮,要幾日後先可以答我。咁我話OK無問題,但我都講明我等人用,如果你唔想的都無問題,但我就會去B埋手的了,佢話OK。


過左一日之后佢就繼續問我一D問題,例如上班時間係咪可以變9:30,當然我都問左老細話OK,答佢一堆老細覆的英文(我用開中文答佢),佢就係都要問多句邊個批的,我答佢老闆。然後佢又問假期有幾多日,又問Probation短D得唔得咁,講完一輪解答晒呢個問題少女之後,佢無啦啦話要同佢將來個Supporting role果個人傾下攞下意見,呢一刻我開始禁唔住我把火同佢講,我話呢家其實你過來係你自己一個人的事,你出去邊度搵工應該連人都唔會識個,你又唔係對我地公司識果D人有任何負面問題,再者呢單野其實有D business sense都知係大家understood係要低調,你比我感覺好似你自己都唔知自己想點,咁如果你都唔似個可以獨立工作的人,先唔好講你出去都未必夠班,你黎我地度會唔會其實都可能未Ready。我話我識的阿A有能力有潛質,呢样野係我睇好(但其實只是客氣),但如果你係真係咁concern的話,你可以諗清楚D的。而佢的回答都將自己放係一個高地,佢話黎我果邊都真係有好多野要諗清楚,而且最希望係雙方都舒服先成事,去到呢度我都明明地佢諗乜,因為就我角度黎我覺得比一份高3-4成人工的工作佢脫離一間下沉的公司係我比機會佢,但對佢黎講佢就我係求佢要買佢的expertise所以可以屌高黎賣,其實少年你太年輕了,呢個世界有又幾可話邊個無左邊個唔得,特別你得個年零經驗,要搵過個去Train up有幾難?


再過兩日的晚上,終於黎到戲肉,佢話佢都可以過黎,但人工方面佢就有個諗法,咁我當然就話不防直說。之前我強調過我有小小的空間可以再improve個package,但佢一開竟然就係16500,我睇完呢個message諗都唔諗我就話對唔住,呢個數離開我的範圍太遠,而且就以C黎計,C的能力比起A高出好多,但都係12000左右,開出一個12000比佢已經係好好,如果我比得呢個價咁對C就真係唔L公平了。呢一刻佢話我不防反開一個數,但我內心其實已經將呢個case差唔多closed95%了,死因係呢條友:


1. 無誠意。
2. 我唔係同你街市買餸啊大姐,我坦白得同你講幾錢,加你3-4成,你仲加多3-4成上去,即前後加你一倍你係咪真係咁天真以為自己真係值啊?完全可以證明係無腦的表現。
3. 太貪心,即我就算今日比個低D的你你接受,隨時一兩年後你又扭計,講真我請個junior番黎ja,你唔好咁搞鬼以為係真係好有條件先得ga?
4. 無分析力。
5. 扭扭擰擰遲真煩膠死我,唔成事都係一件好事。


如是者,我同佢講我話呢個數差太遠了,所以我要同老闆傾傾再答覆,但實際上我已經另有所途,因為如我所講我搞唔掂佢,我就會向B埋手。拖住佢的目的,就係為左令A唔會係B度落藥。


就係呢個Message話同老闆傾的同時,其實我已經向80後的B打招呼。但諗都無諗過的係,原來B對我的合作印象好好,亦非常理解而家舊鋪的情況係幾差,所以用左半個鐘的微信佢已經差唔多OK,而我再同佢開左個電話會,用多左半個鐘照開12000,佢還13000,即deal即搞掂,然後千百個多謝比番我話呢個機會呢個offer真係太好,就係咁B就秒殺左花左我成個成期去磨的90後A。


如是者其實我都無左A件事,一直就同B去安排簽合約的事情,接近一星期後A再問我有無update,我就話老闆話差距太遠所以on hold了,實情當然其實係佢on9所致啦,咁佢就話唔緊要啦下次有機會再合作。然後再過幾日,佢就大佬前大佬後咁話係舊公司做到好灰,問我仲有無機會,我話無啦佢開的條件太辣,佢就回左一句話"才高4000塊而已嘛",我就即刻答"就是4000塊太多了好不好" ,佢話其實佢真係可以接受低D的人工,叫我唔好睇住佢係舊公司一齊死,但係呢個時候其實我都無乜感覺了,因為佢再講落去其實只顯得佢自己柒到地球核爆而已。


有時D野真係機會一閃即逝,一早比個機會你同你傾成個幾星期,你自己係度唔知玩乜咁,只要當中有那麼一下你話ok,人工就即3-4成跳船成功,可惜的係要自己諗前諗後去錯過呢個機會,相反我作為offer的人,睇住B完全抓緊呢個完勝的offer,可以睇出人生真係一下決定就會行好唔同的路。此消彼長下,當然仲可以預期當B走左之后其實A係仲慘,因為B的工作量肯定會隊晒比A一段時間,而且再請的人應該都係新仔,以我所知佢的工作量係短期起碼會有2.5倍的增長,一定唔會過癮,一失足成千古恨就係咁解。


當然人生無話一定係點,又有可能佢錯過左我,先可能會遇到下一個更好的機會,無人知。正所謂世事如棋局局新,希望下一次機會來臨時,佢可以再捉緊。不過有一样野我可以肯定的,就係如果條team要再請多一個人時,我就一定會出聲反對請A了,形象問題,無計。






留言

  1. 我轉工首要考慮是自己能力是否勝任及適合自己,依家好多後生,考慮嘅係是否能準時收工,辛唔辛苦,什至連market offer緊幾多都唔上網check吓就開天殺價吊高來賣...

    回覆刪除
  2. 深圳既係咁,開天殺價咁,好像一定要請佢

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意, 佢仲以為無咗佢唔得, 吊高來賣, 真係要講一句"少年, 你太年輕了"

      刪除
  3. 人工基數低加50%人工都仲要諗?轉左再諗跳糟la...蠢人無藥醫.

    回覆刪除
  4. 宜家深圳請junior 已經咁貴@@

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力