一份保單一層樓


一直以來隊長都有講過,就係人生在世你的危疾保險就要買得大一點,因為如果唔好彩有咩病痛,無工作能力又要洗錢,人會變得好旁惶。但係,如果死左的話,咁其實好多野都帶唔走,所以如果以一個中等家庭黎講,有層樓及一舊你正常有的現金,都係足夠,反正應該唔會諗話自已死左,屋企人會當中六合彩咁開心嘛。不過以上的野係中等家庭會主,如果基層家庭無儲蓄無資產就另當別論。


講呢样野的原因,又講番前排有朋友問我關於最近買樓收租的回報,特別關注的一點就係仲做唔做到收租大過供。隊長話其實好主要睇你首期有幾多,你攞七成首期去借三成,要做到租大過供唔難;你攞五成首期的話,應該都唔難;但假設唔理按揭的限制而你借七八成去收租,咁就係最近黎講可能會接近Marginal。


其實好明顯最近半年樓市,特別係細價樓跳得好快,年初300萬的野,呢家都已經350萬左右,但係租金方面一直都相對落后,直到最近接近暑假租金才開始有小小向上的勢頭,所以係過去半年租金回報係低水左的,但有機會暑假能收窄同拉高個回報率。因此,係過去半年的話,買樓收租好睇你買到咩樓,有機會你可能做八成都租多過供,但亦有可能要六成先得。


上面只係一般人的做法,但隊長的睇法又唔一样,因為只要你識玩,其實隊長亦敢講就算呢家我借足十年,都可以做到租大過供。當然你會即刻諗隊長搞咩可以咁高回報,又或者係咪湯房,我可以話比你聽隊長唔做太花時間的野,但一定要投資多少少再望遠D,之不過過去幾年的租金的確比市場強勁,但呢個係後話。


隊長想帶出的一點係好多時有基金人叫隊長買份基金,每月幾多幾多供30年然后projected return有幾錢,講真我腦裡面的畫面就即刻會諗如果我同样用咁多錢供一層樓,反正都係唔係點理佢,又係供30年,中間你話要維修裝修要洗錢,咪又係等於個基金有升有跌?兩者都係要比管理費,但係一個就完全係自已的物業,一個只係託比人管的基金,感覺上已經唔係太好。更明顯的差異就係,基金要自已供,但係收租物業係人地幫我供,一個我每個月都要比錢,另一個就我坐30年就有。到最后仲要計一計就係供完30年后,一個就係供完的物業,賣左就有成舊數,唔賣就個個月仲有糧出,相反基金只係一舊錢比你,而但係舊錢有幾多,夠唔夠買樓或抗通漲,無人知。


計黎計去,其實我真係好唔明白點解要買基金,除非無得揀就另計,但如果有錢的話,真係老蟹都會揀買樓,條數點計都著數D。所以隊長最初亦係基於呢個諗法,反正當供份基金都幾千幾千去,咁不如買層樓幾千幾千咁供好過。


如果唔明的,再問一問你自已,你想30年后有一層唔知值幾錢的細價樓,定係一份唔知有幾錢的基金,睇你會點揀就知。






留言

  1. (基金人話) 基金可以幫人衝出香港,投資去其他地方既資產、入場費低至千零蚊個月又可以分散風險...

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力