不要讓500呎綁住你條春


曹SIR的一篇訪問,提出香港地產霸權令租金成本高,而年青人又好似以拥有一層樓為目標咁,係高成本下將會吸晒青春同收入,到供甩層樓時有經濟能力才創業已經四五十歲,所以要趁后生創業芸芸,理論上隊長係認同曹Sir的觀點的,不過實際上隊長如果有小朋友的話,就未必會叫佢咁大想頭了,做人有時都係要腳踏實地同面對現實好點。


其實隊長認為買樓為目標同創業未必係同一條線上,當然資金有限,係財務上就要取捨。之但係如果係邏輯上,買唔買樓為目標,以及創唔創業其實係無衝突,換句角度黎講有D人係可以唔買樓但亦唔創業,又或者又買樓又創業,所以個命題有多少mislead左話買樓就唔創業,呢一點係要修正番。


講到創業,作為一個中青我都曾經有個一團火同理想,不過呢D咁昂貴的野早就已經怕怕了。生活係一個現實世界,有D野就係咁現實,唔係下下都可以靠一人去改變。舉個例,你踼波好勁的諗住做職業球員,你入青訓然后入球會跟操,到最后可以踼十年職業,之后又點呢?只靠踼波係香港係唔可能發達,就係唔可能發達,你係場上幾L勁都無用。如果有條阿叔食住雪茄飲住紅酒同你講話叫你有理想,退休搞隊波搞個球會試下發展你的事業,你真係陪佢癲的話,我只能話你痴L左線而已。


創業的野第一样就係要有個Eco System係度,曹Sir都指出左呢家香港係無乜Angel Funds,咁無錢你又想創業已經係好鬼難,真係畢左業唔食唔養家咩,係香港呢D人點會得到尊重更加難搵女友(如果係男人)。講到錢,係香港比你申請學校果D咩創業基金,都係講緊十萬廿萬咁批比你,仲要已經好L叻。講真係香港十萬廿萬你估好多咩,如果有創過業的人都知,呢筆錢真係可以話同無無乜關係,只要你一講請人基本上就已經好快幫你燒乾晒。係香港就算有一球創業都唔係咩錢,所以無錢就即係無人,無人就無人材,下下靠年青人果團火自已慳住荷包行條創業路,仲要創業的第一年失敗率係高於90%,你同我講要有團火,但身邊D同學穏袋人工一年又一年,條路係極難行,甚至行唔到,到最后如果失敗左,咪又係嘥時間打番份工由頭黎過。


好多人又會將地產霸權同創業扯上關係,呢一下我係認同的,但同時係又不認同的。退后一步諗,其實所謂的租金唔一定係同地產商或業主有關喎,我假設呢家周生生同你一間車仔面都爭租我間鋪,周生生出100萬一個月,你出10萬一個月,咁我無理由租比你喎。當然你可以話周生生都係大財團地產商所支配,不過同時大地產商都係養住一班人,呢班人又唔一定係平人工喎,佢地仲可能係你的親友,可能係你老豆,一環扣一環,你D錢又有可能係靠大財團賺錢而出糧比你老豆養大你,好難說得清喎。但係所謂的地產霸權對我黎講,可能只係一個無實力同有實力的租客的競爭,爭輸左果個就以道德高地去批判有實力的財團大蝦細等等。但如果香港真係無大財團的話,反而我真係諗香港係咪已經變成一個三四線城市,到時仲慘。


香港開埠過百年,係香港創業,你無可避免要同所謂的既得利益者直接或間接競爭,而既得利益者的實力係咁多年已經係富甲一方,但同時佢地的存在亦肩負起個社會責任去制造就業,而就業就會變成消費力,有消費力你創業先有客去sell。如果你要求係無既得利益者的地方去創業,咁你可以試下去沙漠賣水,我保證果度無既得利益者,但你生唔生存到就睇你自已有無計吸到客去沙漠同你買水。


講左咁多廢話最重要帶出一個重點就係,你除非去一個無人的社會生存,否則就一定會面對左既得利益者的問題,包括你老豆老母,佢地出世做過你,理論上時機上佢地都比你多多,儲錢都比你多,問題只係你有無能力憑住你自已的能力去發展,然后超越前人。不過就係因為呢個不公平的競爭環境,你要讓一個大企業50年的時間去硬拼,老實講輸左都係理所當然。如果你要求社會優待創業,傾斜到可以每次都擊敗巨人的話,我都一样唔會叫你創業,因為比你遲創業的人都可以要求社會更傾斜的去擊敗你,變相呢個社會唔會有人做生意,咁社會又點會成功?


回到現實,唔好諗咁多天馬行空的可能性黎講,人工係高,租金係貴,對手係強,香港亦無Ecosystem,呢個局面係無得改變,所以理論上我都好想可以好似曹Sir咁叫你去創業,要自由要海濶天空,有無限可能,當然如果你係成功的幸運兒可能會多謝我鼓勵,不過其他眾多失敗而捐手爛腳重新出發的創業者,可能就唔係一件好事。所以隊長會話,如果我有小朋友,我一定唔會叫佢創業,因為做人有時都係面對現實D好,就正如果你日日都希望樓價大冧先買到樓,又或者等公屋,咁倒不如努力工作同儲錢,諗方法真真正正上車好過啦。



http://www.master-insight.com/content/article/4055

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力