網上慳佣可行嗎?


有朋友初次買樓,問我如何在可以平D,特別係佢想係網上搵盤慳埋個佣,總之就盡量平平平平咁買到心儀的樓,呢個我相信亦係所有買家夢寐以求的買樓方法。


退后一步諗,如果呢件事係可以達成的話,又或者講話呢件事可以好有效率咁大量速成交易的話,以后所有野都可以經上網去做,呢個世界上的Agent都可以等食屎了,但為何自從有左網上平台咁多年,點解代理一样無受影響呢?


要明白呢個問題,首先我地要分開為買家同租客呢兩組Buy side的人,以及賣家同放租的Sell Side的人。其實呢D人無論用咩平台,即佢地搵Agent好,又或者上網好,心態上永遠都唔會變,即大部份可以歸納為:


買家: 樓價平/慳佣
租客: 租金平/慳佣
賣家: 樓價高/慳佣
放租: 租金高/慳佣


所以好明顯的係,大家除左慳佣呢一個目標之外,其實買家同賣家的差異是沒有改變過的,因此我地可以帶出第一個問題,就係大部份放係網上的盤,價錢黎講都係偏高的。我指的係大部份,當然會偶有例外。因此,如果要成交的話,一般都要是但一方肯讓步,即一係個買家追價,又或者賣家減價,而呢一個傾價的過程就是網上最難搞的事。


但係可以跳去傾價之前,回帶番去買家搵樓的過程黎講,我相信大家上得網搵過樓的,心裡面就係會有一種諗法就係要係芸芸樓盤裡面,找出一或數個最最最最最最最最最最最最最最最最最平的樓盤。你見到樓的樓,一般睇完就可能close左佢,甚至會係電腦面前忍唔住"屌"左一聲出黎去發洩你對呢個極不合理的價錢的不滿。


係你數個搵樓的晚上,你已經可能睇過無樓咁多個樓盤,可能揀到三兩個心水想去約睇,又或者乜春到無得睇而又失落於樓價咁貴的自我憤世的境界入面,你會發現原來網上搵樓搞左一輪又好似乜都無做過咁。於是乎,你可能會揀一D唔係咁岩心水的樓盤,然后就留言想約睇樓。是的,大部份業主都唔係咁中意留電話,廢事比Agent兩下就打黎煩放盤,所以你留左三五個言后,你又唔係即時可以同到真人講野約時間睇樓的。


過左三兩日,終於你收到回覆,但問題又黎了,一個就話比你聽星期五晚睇得,另一個又話要星期六朝早9點睇,最后一個又話要星期日下午3:00,理想地你希望可以一日做晒的野,無厘頭又要分三日去睇。住得近都話算,但住得遠的,可能你要由沙田入元朗3次,仲要睇完又唔係一定中意又唔係一定買,不過約左睇就算。


點知好衰唔衰,星期五晚果個人係你去到之后就放飛機熄電話,星期六日的都托賴叫做可以順利睇樓,不過兩間屋的質素一間靚裝叫market貴10%,一間普通裝叫market貴5%,你自己又中意靚裝果間,但又比market貴成10%,於是搞左一大輪你就試下還價。


由於你心目中的價錢係market -10%,即叫market係500萬,人地就叫緊550萬,但你心中的價就係450萬,大家相差100萬。於是你就還一口價比個業主話450萬,好彩的從此你就唔會再見到聽到呢個業主的聲音,唔好彩的你就仲會聽多一次佢的聲音,不過好大機會係問候你媽媽之餘,仲會問候你的祖宗十八代后收線,所以直接傾價的難度係非常之大。


但又就當你好彩,比你呢家係諗完兩晚后,再打個電話話還480萬,點知個業主又神奇地話OK,無問題,於是你好興高彩列咁同朋友家人講你傾掂左,並決定第日一早大家去簽約。到第二朝一早,當你還在擦牙時,突然手機的whatsapp message入黎,然后見到的就係賣家的留言"唔好意思,經與家人商量后,大家認為我賣平左,所以你看看能否再加上去,不然可能我就不賣了"。滿心歡喜的你,又一盆冷水倒頭淋,而且仲有小小火L滖的感覺,於是想打去小狗個賣家,但無奈大家乜都無簽,得個噪,乜你都做唔到,搞左一輪,到最后又沿地踏步得個桔,由頭又搵過,而且今次又死死氣去搵agent搵樓,起碼唔駛自己煩。


賣家其實一样面對好多問題,比如話你自住沙田放元朗樓,好衰唔衰D買家又約星期一一個,星期四一個,星期六朝一個晚一個,你就真係成個禮拜係度陪D睇樓人玩,然且就當佢話用530萬買你層樓,訓醒后一样可以反口,煩你都煩死。


其實,買樓傾價呢D野,你信又好唔信又好,點都係有個中間人係中間兩邊落咀頭係易D收窄距離,而且好多時買樓果一口價係一件好impulsive的事,大家擺枱面對面兩邊傾,一萬一萬咁傾就易行D,而且係你同賣家agreed個價時,經紀係成交果一刻迫你簽字好關鍵,比你番去諗一晚,成晚攞住個電話打比三姑六婆九姑丈同十三妹,傾完后99%都係叫你唔好買/賣,一單deal的過左夜變數實在太大,但私下傾deal無合約又唔會擺枱,好難會傾得掂又即時簽到字,所以能夠係網上成交買賣的,可謂少之又少。


不過,網上放盤又唔係完全無用,之但係只可局限於放租。因為租樓的人,大家都明白一件事就係個金額細D,下決定時的考慮又細D,而且慳左的佣對比起租金黎講的比例係大,誘因比較大,具体來說,買賣的話慳佣只係慳2% (買賣各1%),但租樓的話就1個月佣金(租客房東各半個月),即大約8.33%。難聽D講,買賣的話,大家差一口價個佣都唔係咩錢,但租樓的話,有時大家平貴幾百蚊,計落都慳到個佣都仲係慳到,而且租客會有時有急切需要,即可能下個月就要搬,對比起買樓的人好多時都無限定時間下決定,亦導致租的deal比較容易成交,亦有機會係稍平或稍貴的。


所以隊長我買樓賣樓都傾向搵agent,個agent落力D幫你傾多幾口價,都已經抵消番個佣金,所以有時有D錢真係唔慳得。但放租我就通常自己上網搞埋,但亦唔會排除代理的。但如果你有朋友一心諗住係買樓但又只想平平平的話,我都可以講一句,唔好諗咁多野,番屋企訓下教好過啦。





留言

  1. 我覺得上搵盤搵樓只能夠係一個輔助, 真正睇樓簽約時都要有自己個AGENT係度, 起碼同賣家嘈起上來打架時都多一對幫手

    回覆刪除
  2. 隊長, 你租甘多樓俾人, 點樣睇租客的質數?我試過遇到租霸, 搞左幾個月先攞反層樓, 好在無穿無爛, 但就幾個月收唔到租~

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力