C政報告之供應騙局


如果你認為,CY政府話搵到80塊地,就可以大幅增加供應,我相信這是天大的騙局。


如我上一篇提及,而家CY政府搵完地,搞完一輪又城規又諮詢,我深信都起碼搞兩三四年,呢個都係一件有排搞的事。但與此同時,CY亦訂立左每年幾多幾多個房屋單位之餘,又話要住大D的時候,其實好幾样野都充滿矛盾。


簡單D講,如果你要直接只係增加單位數量,最簡單而又可行的,就係將D單位有咁細得咁細咁起,即你明明有20000個600呎單位,你夠薑就起約莫40000個300呎單位,係單位數量上就可以馬上搞掂。當然,政府可以提升個地積比率再唧高番個地積比興建更多單位,又或者將某10000個單位變成400呎充下數,不過如果佢真係咁做,就會同佢個住大D住好D的方向有矛盾。


故此,如果CY政府真係想香港人住大D住好D,佢就應該針對呢個方針起多D 700呎起以至過千呎單位出黎。不過,我就見唔到呢家CY政府係批地條文度講話要限住起最細的單位係幾多,相反限大呎就有,咁即係點啊?又要同市民講住好D住大D? 但批地時就又要限住你唔好起咁大?即係係咪同我講私營單位就住細D,公屋居屋就住大D?咁如果又真係公屋居屋住大D,你果承諾的每年20000個公屋單位係咪變左大部份大單位先?如果係我就肯定你個20000單位都達唔成,到時肯定仲多人屌你,所以我諗一定又係以單位數量優先啦。如是者,住好D住大D的目標,但係起的屋又係中小型,CY你係咪思覺失調,定係我思覺失調?


好啦,即係話係現有的政策上面,如果你又想起得多,又想起得大,你就一定要更多的地,而恰巧而家最難搵的就正正係地,姑勿論我上面已經提及你攞到番黎都搞幾年然后換下一批政府官員,就當你一次過攞到咁多塊地,係咪就即刻可以推高供應呢?


之前我已經提過,香港的供應bottleneck,唔單止係土地,而更足襟見肘的,係建築工人。試諗下如果呢家同時有多80個地盤一齊開工,你估係咪一定可以即時開到工,而進度又係咪有如正常咁做到先?我相信,係目前黎講建築工人係緊拙的,主因係一個簡單的demand & supply現象。


大家都應該知道,係無外勞的情況下,今時今日無乜幾多新人肯入行。故此,係無數字基礎下,我地都可以假定工人的supply唔會太多。而另一方面,由於建築係一件好辛9苦的工作,所以就算加比市場多的人工,都唔會吸引到大量人材入行,故此我地亦可以想像supply係相對inelastic的。如果你認同呢兩個假設係成立,咁可以預期,工人的需求上升時,人工係比起入行的人的%要升得快,而不難見到而家果D扎鉄工人,乜乜工人,總之同建築有關的,人工都加到癲左之時,可想而知呢家需求已經不停令工人人工上升,而到到某一個位更應該係絕對inelastic,即係你再加幾錢人工都無用,供應已經見頂,而我相信政府推多幾多地就會出現呢個情況。


工人供應見頂,變相房屋供應亦會見頂,再推地只係會推高發展商成本,大家搶人做野,變相推高左發展商出貨的目標樓價。所以,而家屯門賣成萬蚊一呎,一方面係市場承接到,另一方面亦係發展商希望賺錢的價錢,亦表示呢個價反映左一定的建築成本,直白D講有錢賺先賣。當然,淡淡一定會跳出黎話,邊有話寫包單一定做生意有錢賺的?你咁講亦無錯,殺人生意有人做,蝕本生意無人做,所以發展商如果賺唔到錢,佢就唔會做呢個生意,即係有地都唔會起樓,因為起左黎賣要蝕錢,邊個做?


故此,如果發展商唔可以係市場承接到的價錢賺到合理利潤,咁佢就會唔起樓,到時市場供應就會自然減少,係一定時間下,無新供應的時情況樓市又會被推番起,到時人工如果低番,發展商先會再起樓。所以,如果你諗得清楚,你會發現個食物鏈係人工過高而發展商食唔到合理回報,就會減慢發展,而相反如果生意好做就會盡可能諗多D方法起多D,但總會推到個人工高到停下黎,呢個就係市場機制。不過,政府如果推好多地出黎,就會推高人工,搞到發展商成本大增,但同時政府又截你客源,出辣招打你樓價,等你賣唔到好價,到最后即係迫你發展商唔好起咁多樓,但政府又話要增加供應?咁即係又思覺失調啊?


所以,如果你信呢個政府會幫到你的話,就真係祝你好運。與其陪佢癲係度估估下,倒不如係有能力的情況下按自己部署就行動,自住樓,幾時買都OK的。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力