你快樂嗎?

上星期一個久違了的飯局,一班朋友上我屋企打機吹水,到午夜后朋友們剩下最好及最后的兩個,攞住酒杯底又再談及將來。


三個人,三種完全不同的性格,形成三個完全唔同的人生:我係點大家都知,超級risk taking,以買樓財務自由為目標;朋友A側係有中上收入水平的會計師,未買樓,未結婚,負擔相對輕;朋友B係一個玩世不恭的人,絕對係今朝有酒仲要係即刻醉,計劃唔會超過一日,但轉數快,可惜培養係不事生產的地方,收入亦屬中等,未買樓。


話題的開端,主要係朋友A的工作很刻板,很苦悶,想轉個環境,唔想對住一份番工就感覺痛苦的工作,作為打工仔的你同我,相信好容易明白,試問呢個世界除左果D話我的志願做醫生,律師,飛機師果D cool魔上身的工作外,又有邊撚個好中意自己份工呢?故此,我又開始談及買樓為財務自由的理論。


朋友A並非好友或淡友,但我相信佢係一個risk averse的人,因為佢很怕自己會係音樂椅最后的一人,當一入市后音樂停下,樓市跳樓式下跌三五七成,無啦啦就欠銀行數以百萬的款項,加上市道一定會唔好,到時可能連份工都無要食老本,如果唔去take risk買樓的話,衰極都係無野做咬老儲,但如果買樓high大穫的話,隨時變負資產,這種risk是不能接受的。


而朋友B就對樓市或大部份投資都沒有概念,不過佢亦提出話買樓收租這一項目存在風險,因為那怕我買樓后都能印證係絕對能租出的同時,佢亦仍然擔心如果有一天樓租不出去的話,自己要負上供樓的責任,要放棄人生一塊錢去供,相當於令佢放棄人生一部份的玩樂,這是不能接受的。


講到呢度,可能有好多睇過我中產人生一文的人會群起攻之,但我希望各位唔好進擊之巨人住,因為呢兩個都係我好朋友的同時,我亦必需要提出每個人的人生意義都不一样,所以如果我地突然黎個地球毀滅的話,其實朋友B可能係賺到盡的一人,因為佢每日都以佢認為係最開心的生活方式而過,相對我同朋友A來說,我們卻浪費了時間去計劃自己的人生。


不過,講到人生的意義呢件咁大的事的時候,如果唔講宗教的理論的話,亦可再提出一下我的”森林法則”。森林法則係試幻想一下我地的世界假設沒有任何方式的文明,動物每一日要做的,其實只係尋找食物,然后去做自己喜歡做的事,然后就收皮。不過係森林入面亦係一個適者生存,弱肉強食的世界,因為每一種的動物生存的意義,都可能只係為左提供自己的身軀作為食物給予食物鏈更上層的動物進食,令世界生生不息的循環再續。講到呢度,其實亦可以話比你聽,我地生存其實亦可以定義為無乜意義,所以人生得意需盡歡係必要的,因此朋友B是完全賺盡。


人生的週期又唔係得十年八載,所以有智慧的人類開始要積谷防飢,以令人類可以世世代代生存下去,而呢一個生存的代價,就係要令人類成為食物鏈上的最上層,踐踏其他動物的生存權利,這是森林的法則。但到了人類成為森林之王后,慢慢有左文明,而人類的文明代價亦開始有權利同金錢,以致血醒事件同戰爭,為左避免太多的衝突,人類之間亦制定左生存的法規,就係要教育下一代去奉獻自己積谷防飢,以及用法律同金錢去軟硬兼施咁令人慢慢分出高低,雖然這是殘酷但都係必需的,因為有權有錢的人就相當於森林裡面的萬獸之王,如果沒有文明,呢個萬獸之王是最自由的,因為佢行出黎基本上無天敵,而你唔好彩生出黎就係一隻斑馬,你的意義就係死係佢面前以提供養份比佢。但人類之間就還好,因為已經制定左遊戲的規則,你就算係斑馬,遇到獅子都唔駛死,不過你只能做的就係要幫獅子搵食,最少你係能生存的。


而我的觀點係,如果你的諗法,只係局限於點样做一隻最好的斑馬,咁你叻極都只係一隻斑馬,一個獅子的奴隸。但如果你的目標係想逃走,又或者要變成獅子,咁你如果達到目的的時候,就會係自由身,甚至係一隻獅子般一样的斑馬,其他人亦會變成你的奴隸,而呢兩個思想係有莫大的分別,因為只有做一隻最自由的動物,減少天敵時,你先可以係森林中尋找自己的天地,做自己喜歡做的事,而並非為他人的養份而生活。


也許,到百年歸老后,你我都變成白骨,但最少一隻自由的斑馬,都曾經生活過一個自由的人生,比起盲目的做最叻的奴隸,生存的意義總算有點價值。故此,我對朋友A/B的建議都是一样的,買樓收租並非一個投資眼光的遊戲,當然眼光好能令你更快自由,但眼光差如97年買樓,只要捱得過,到今時今日收回來的租同樓價仍然係賺的,但沒有樓的一群永遠還是奴隸,極難向上爬。


講左咁L耐,我直接了當的用假如我是他們的身份再諗,當然我唔知佢地有幾錢積儲,但係如果條件許可的話,買一層250-300萬的樓,然后收住租先,控制住自己的注碼,就算大跌都輸好少,但唔跌的話收番你幾年租都唔錯,而且政策上對細單位有支持,更加適合上車。到三五七年后,條件成熟了,無論係收回來住,或者買多層再收租,最少思想上已經成熟,亦賺了幾年租金同cashflow,人生總算沒走慢過。


當然down side risk總是有,但如果到最后都係要買一層,也總是要負起down side risk,為何不趁年輕去孭呢?畢竟一層200零萬樓,輸極有個蒲,跌低左咪由頭黎過,又唔係一千幾百萬追唔番,怕咩?我們有的,是即使即將逝去但仲有小小的青春,輸左其實唔係好大穫,但嬴的,是一個人生,why not?

不過到最后我明白呢件事唔係咁容易讓人明白讓人理解,但是作為朋友的我,看到出路時亦只想分享,不過選擇係點就係個人的決定,點都好最緊要係人生要活得快樂。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力