操盤的藝術 (4) 完

係我操盤的過程中,而家最大的問題係點样達至一個合適的資產vs負債水平。


過去我一再強調借錢呢件事絕對唔係壞事,財商的高手都知道有負債係必需的,我時常講上市公司都要借錢,不過學校的老師,屋企的家長都鼓吹唔好爭人錢先係美德,無計,因為佢地都係財商低能,不過如果唔係咁,呢個世界點解會10%人楂住90%的財富,而相反90%的人只分剩落來的10%財富呢,信你老師教的財務智識,托柒就有份。


不過,究竟個leverage要玩到幾多先至安全呢?如果事後孔明的話,當然係升市之前的時候玩大個leverage,跌市之前就縮細個leverage,咁你就好大機會outperform個market。但如果要precise小小,咁我地可以玩到個leverage有幾大,縮又縮到幾多先唔會沉船呢,呢個問題又係一個藝術。


要leverage up的時候,其實玩到最盡係第一間屋90%,之後賣左佢再一間90%,一間70%,然後呢家再落去玩likely都係50%咁上,即係其實政府出招之後,要再leverage up其實係好難的事,以前同一舊錢可能可以玩4-5間屋,呢家hold得2-3間,差好遠,不過呢件都係一件好事,人人都係坐50%的盤,我諗要跌就更加難。


而係2009-2013年呢4年的升浪後,好多樓我都已經有一個幾理想的回報,為左lock profit,我都提及以下係我自己玩的leverage down的操盤,帳面上都鎖左幾百萬的profit,分別係用左黎減低個debt,以及提升左cash position。


元朗樓4xx萬 —-> 東九龍樓3xx萬。
九龍樓4xx萬 —-> 大圍樓2xx萬。
沙田樓3xx萬 —-> 朗屏樓2xx萬。


講左咁耐,我認為而家樓市係進入左一個整固期,呢個整固期可能維持半年至一年時間,之後就可能再以細價樓升先,原因係90%按揭同埋DSD都對400萬樓下的樓影響最少,加上上車客都係買呢個range的樓,所以睇番轉頭呢半年細價的樓真係無乜跌過。


因此,係換碼的過程中,所有新的細價樓都係以50%上會,再申請埋個deposit link account,將套出黎同埋預期的收入都放係個deposit link account入面。大約我希望旳position係將我資產對負債(debt to asset ratio)維持係40-60%左右,之後就佑佢慢慢供,慢慢減,與此同時我個cash position大約最低係10% out of 我個debt,即如果我資產係市值2000萬,咁我最好大約爭銀行800萬-1200萬左右,而我的cash balance最好就係80萬-120萬左右,leverage大約係2倍左近。而隨住時間一步步向前,個debt會因為收租的供款慢慢縮細,而我個cash portion係deposit link account亦會慢慢加大,在整固期當中慢慢建購防守力,待下一個機遇再重新入市。


我相信我以上的portfolio都算係一個防守型的portfolio,不過手痕的我亦係呢段時間諗緊係咪應該楂咁多cash,定還是再leverage up番小小上去食多層好。呢D野書本無教,全部都係個腦入面自己計數,亦正正係操盤的樂趣。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力