操盤的藝術 (3)

我發現左,原來最受歡迎的文章都係講上車的,所以我更加明白香港人點解大部份都係財商低能。


我幾可肯定有好多未上車的人睇我的操盤文章會話,屌,我連第一層樓都未有,點撚样學你搞咁撚多野啊?但問題的關鍵正正係如果你唔明我做乜的話,你的第一步"上車"就往往好大機會局限左而阻住你之后買第二三四層樓的命運。打個比如,如果無人教你打golf,你自己睇人地就亂鳩咁打,可能你打下打下都會打到百幾碼,到最後你練到熟左,就可以落場打18個洞(上車)。不過,當你打18個洞的時候,由於你領悟多左,你又會發現有自己有不足,打黎打去都打唔好,所以你就想去正正式式咁學過。不過呢個時候,當你正正經經咁學的話,你會發現你可能要比你未識打之前花多一倍的功夫去學,因為你發現你之前的姿勢完全唔正確,原來一開始就已經錯左,要改變你已經上左手的手法,呢下先知大穫。


所以,好多人上車只係識問下呢個問下果個意見,但可能只係十個唔識玩樓的人大家互相交流,對於點样走一步其實都唔係好知,到最后其實會多走好多冤枉路,因為你根本唔知后面條數點計,又何以好好操盤。


再講操盤的話,對於上車的人要考慮的,除左係你中唔中意果間屋之外,仲有係你的槓桿同你的cash position。好多上一輩的人會同你講,唔好爭人錢,最好就用最少的mortgage,盡快供晒佢就OK,但我可以話比你聽你聽佢講即係比佢害撚死你。係我的文章當中有提及財技 - 買樓應該用長年期定短年期 (1),內容大家自己再扒文睇番,但係今時今日如果你上車的話,我直接了當話比你聽要用盡長年期,以最少的供款去供,總之個theme係要keep越多cash越好,個額越細越好,最好如果係兩個人的就用一個名去買。


條數可能你未識計,但係90%上會呢個槓桿一生人差唔多得一次(當然你賣番再買就另計,但如果你買到3-4層樓后,90%係已經成絕響),所以要好好運用呢個最大的槓桿。與此同時,90%係按人頭去計,即如果你兩公婆分開買,一人可買一次。但如果你地夾份買,一次就燒晒你兩個個額,呢D就真係傻豬仔。


可能你會話,咁我或我老婆咪好無保障,因為得一個人名?屌,兩公婆都咁計較就咪撚結婚啦。又或者你可能會話,我呢家先得一份首期,無所謂啦,一個名又好兩個名又好,都係買得一間。你可能係講得岩,不過係呢一刻。但你作為一個上車人,我估你大極都唔會過40歲,大部份都係廿到尾三十頭的人,你往后仲有30年工作的人生,你話你呢家得一間屋的首期,唔再諗到第二間,亦即係同我講你人生30年已經唔會再進步,你30年內都唔會再搵到第二個首期,如果係咁我建議你第一層樓都咪撚買,反正你人生咁唔掂都無謂摶。所以,如果你稍為有小小forward-looking的insignt,我已經講左你比你聽點安排,那怕要比按揭保險都值得。


當然,上面呢條數的上車客係計得好抆,但要識計數的係你之后點去balance你再番到黎的錢。我身邊好多人係買完第一層樓后,過三五年兩公婆生活改善左,會唔知點解多番幾十萬saving (D人真係儲得好撚快),到時你就要諗下究竟你想換大層定係點,但係呢一刻要計的就係你實際需要的空間同埋你買左的空間的互換。


即係咁,有D人一上車就買個800呎的3房單位,但其實兩公婆用到的都只係兩房,有第三間房係其實買左番黎都係當雜物房或者客房,根本用唔著,呢D就係晒鳩錢的行為,點解?換個角度去計呢D實際暫時用唔到的面積可能去左你100呎左右,呢100呎如果係10000萬一呎,都成100萬,呢100萬係你要供的,分30年還都成4000蚊一個月咁劑,又用唔著,為乜?


當然,理論上用唔著的空間最好就係出租,但問題係我相信你買得800呎的人,絕對唔會想租間房出街比個外人,故此你又係用唔到。係呢個時候,你如果想出租呢個空間比人,就有兩個概念上的途徑可以做:


1. 加按,如果你層樓升左的話,就加按舊錢出黎買層細樓出租。
2. 賣樓,一開二,自己住番間500呎的,300呎的用黎買間細的。


我無用數字去justify係因為有太多可能性,但如果你能夠好好應用90%上會的話,上面no.2 果件事其實好多人都可以做到。不過當然,我上面係假設你一買就買間800呎的屋,不過如果你係只夠買400-500呎的呢?都係果句,計數! 留住90%的quota會加快你的買樓機會,所有野都係數字遊戲,你識計就OK。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力