操盤的藝術 (1)

講番樓市,由於我已經將元朗的樓賣出,正式搬番九龍,所以背後的思維可以再分享一下。


好多時我地講上車,大部份人都係諗由無樓到有第一間樓,作為一個盤黎講係無乜好講,但作為一個有多層樓的人黎講,操盤(portfolio)就變成一個好藝術的學問。


由2009年開始買樓黎計,我由第一層樓變到呢家,中間唔同時候有唔同的諗法,呢家睇番曾經有D諗法都係好天真同好傻。比如話,我認為我第一層樓i-home係令我發跡的樓,所以有個情意結,唔想賣,呢家睇番轉頭簡真係硬膠;有時亦係度諗我只買不賣,一路買一路儲;好彩我個人都醒得快,如果唔係我就真係白活係呢個世界,不如死撚左去好過。


但講操盤之前,我亦發現好多人對於操盤呢個概念係幾乎近於零,可能大部份人都係只係諗下點上車,對於有第二三層樓呢D諗法,同高登阿源一样都會講這些機會不是屬於我的,但阿源呢家睇番自己以前段片都覺得自己以前如像是個廢人,可想而知你今日無諗的野,第時拥有時亦唔係咩奇事。


不過,最令我困惑的係每次遇到D經紀我都好頭痛,可能我個样比較後生同靚仔,所以係我未開底牌時,佢地都只係會話抵啊,買啊,抵啊,買啊咁黎sell,又覺得我係上車咁。到我話比佢聽我的portfolio的時候,我深信佢地個腦會突然有好多個$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$,以為一定做到生意,所以佢地會同我講話你賣左邊個邊個邊個,然後同我買呢個,因為有好前景BLAH BLAH BLAH咁,我明白SELL野係佢地的主要工作,但係作為一個操盤人的我,唔係你叫我買就買,賣就賣,亦唔係光睇前景,我要兼顧的野,好多時D經紀以致其他人都睇唔到。


呢個topic我相信我可以講好耐,但係係深入每個環節的時候,或者我可以打個比喻,就係如果你的所有物業係一間公司去睇,咁你要考慮的會唔會同只係買層樓上車自住唔一样呢?


自住的目的,係自己住得開心,最好有番小小錢賺就更好,所以自住要兼顧”住得開心”同”賺錢”呢兩個目的。但買樓投資就簡單得多,我目的就要係賺錢。但作為一間公司,就係除左要賺錢之外,就再加多样風險管理,因為好多時投資的野,個leverage係某一刻可以扯得好高,但你買樓供下供下,一層就一層,風險是會降低,但買樓投資係唔同時段有唔同的cash vs stock比例,要考慮埋cashflow,risk-taking level,市況之類的野,唔係合埋眼當自住樓咁係咁供就得。


具体D講,買自住樓,budget如果係500萬,你咪按呢個能力去買樓,供下供下欠債只會越黎越少。但投資的話,你可能會係講緊5000萬貨,相對你的cashflow,你的debt to asset ratio,都好多野要兼顧,與此同時件貨值唔值,係咪時候出貨,租金回報之類等等,都好多學問。


點都好,係我完結呢一篇之前,我都想帶出我之前係舊年10月底時的管理風險一篇文中指出要適時去管理自己的portfolio,而其實當時我已經因應市況安排左大約為期半年的換貨計劃,簡單D講,我亦之前不停鼓吹要買細價樓看門口,所以我亦按自己的盤去賣出三間的樓再買入三間細價樓,以下是我的戰績:


元朗樓4xx萬 —-> 東九龍樓3xx萬。
九龍樓4xx萬 —-> 大圍樓2xx萬。
沙田樓3xx萬 —-> 朗屏樓2xx萬。


目前呢個換碼的行為已經完成,單看數字你可能會話有D樓係咪可以唔買/唔賣。但當中考慮的,就又番番去每一層樓本身的價值同質素,即係話就算當刻兩層都係300萬的樓,可能有人會話無謂晒錢去轉,但如果一層300萬係已經跑嬴大市,對比另一層300萬的樓係落後大市,咁就值得去郁下啦。當然,我個portfolio就更明顯唔係用300 換300的野,而係大約有100萬的水位先去轉,咁就更加合埋。


事實亦證明,我賣出的樓之後升幅都好慢,甚至之後都無成交高得過我,但相反我買的細價樓都已經有10-20%的回報,呢個就係操盤的藝術。


請去like我的facebook: https://www.facebook.com/CaptainHK80

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力