炒車位至傷心

又自我放假一段時間,無計,做左空中飛人,周圍飛,無乜時間寫野,真係讓大家久等啦。


Anyway,呢段時間兩單野最hit,但加埋一齊講又真係好岩key,無錯啦,就係車位同埋至傷心啦。


記得有位師兄問我點睇車位,我亦係回覆欄答過一下。畢竟都要讚一讚呢C兄都幾有前曕性的睇法,係車位未痴線的時候已開始問,相信如果佢問我的時候已入貨,再等前排Bing Ling 苯撚的車位熱點時沽出,已有幾唔錯的回報。


不過,對於車位我還是堅持自己的睇法。始終,個市一唔好,個經濟一唔好,車位最難走,而且想租出去的話,平時都好撞客,而經濟仆街時一個正常人最容易就係cut左架車先,所以有機會你楂住個車位但無人租。成交方面就又相對偏少,無乜指標可言,價錢好難作參考。


講回報,今時今日D車位郁下都70-80萬一個,過百萬的車位好多層苑都已經有,D豪宅的車位仲去到二三百萬一個,真係痴痴地。二百萬其實真係一間屋的樓價,買層長沙灣200萬爛樓都有5000-6000蚊回報啦,但係車位好多時都係3000-4000就見晒頂,以回報計都唔係好抵。不過發展商一般都唔會死錯人ga la,最狗的係其實管理費係最西的一環,你交得3000-4000蚊租的車位,佢真係夠膽收番你600-800蚊管理費,果度又去左你一舊,而且你有無租收都要比,真係好過收陀地,所以發展商賣車位同政府賣居屋個concept差唔多,車位就屬於你,但管理公司仲係佢,實際就賣80%野比你,長期仲收番20%你的回報,都唔知幾過癮。


實際方面,金獅/富豪/豪景呢幾個屋苑的車位長期都係供過於求,你要搵到客有時都真係睇你好唔好彩,你楂一年無人租一點都唔出奇,比幾條野番黎只係負責交管理費,把撚咩。


因此,我認為而家D車位已經超晒合理水平,要投資真係買樓買office都好過買車位,短炒都無謂,長楂就仲大穫,唯一我會考慮買就係真係自用,否則以而家車位淨回報低於4%的情況下,一定唔考慮。


講開就講埋個至傷心,6410蚊平均實用呎價,好多師兄都係討論区計過,不過我都不防再計一次。假設實用率係85%(當居屋實用D計),咁即係每呎建築面積係$5448.5蚊啦,但係由於政府係打七折,咁地價個三成加番上去,就即係7783蚊一呎,呢個係平均呎價,即有D高D,有D低D la。


好啦,還記得房恊的喜雅,頭60個單位平均呎價係7700元,即同呢個青衣的至傷心一样,不過至傷心就係居屋,有政府包二按至90%按,自住就真係幫到下手ge,但係居屋質素都叫7700元,咁其實尚悅開番6000幾蚊,但私樓豪宅,都好似唔係太過份喎。


有人話呢個至傷心可能會打擊到低價樓樓價,我就唔係咁認同。始終居屋買的人都主要係白表綠表,個量得個900幾個又唔係好多,買得黎的人多數唔會係投資,因為你又唔租得出去,又有SSD,所以個市場都仲係劃得好開。


但無論你覺得抵唔抵,好唔好也好,我認為7783蚊呢個水平,背後的意義帶出左連政府起樓的成本都好高,地價減去左都唔見得平好多,所以今時今日的樓價其實都有一定的合理性。點都好,最近我感覺BSD開始比大陸人消化中,有好一堆人已經開始莫視BSD照比重稅買野,當此風一成,相信樓市又會唧多浸。


明年小陽春或許

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力