管理風險

樓市進入政苦干預的年代,加上美國係度成日QE3,樓市每一刻都變化莫測。畢竟投資市場有升有跌,能夠係升市中capture升幅,跌市中抗跌避難,係我地可能有方向地認為樓市繼續上升的同時,管理好自己的風險亦應為理財的王道。


好多人寫blog寫post會同你講個市點升點升,或點跌點跌,總之天馬行空,分析總係頭頭是道,但作為一個操盤人,我地要係適時加碼,適時減持,就可以持盈保泰,為長線勝利取得更健康的財政支持。就如你去賭場,明知庄家弱勢,你長煲佢都應該會嬴,但問題係幾時谷,幾時縮,會唔會谷時輸,縮時嬴,都會好影響你的賽果。


要管理風險,我地一般都有以下五個管理風險的方法:


1. Risk may be avoided - 你可以乜鳩都唔參與就可以避免投資的風險。
2. Risk may be retained - 你可以完全接受呢個風險,唔做任何野 (100% take個風險)
3. Risk may be transferred  - 你可以買保險去將風險轉家比其他人(如有咩傷殘保險會幫你供樓之類)
4. Risk may be shared  - 你可以同人夾錢,將個風險同你的合作人一齊分擔(如你同你朋友夾錢買樓)
5. Risk may be reduced  - 你可以將風險減少,例如你買間細D的屋,或將部份的屋出租之類等等。


以上的,係書本類面的野,可能你會覺得幾廢同唔岩用。不過在我立場,反而大家最緊要留意自己的financial position。基於每個人每一刻的財務狀態都唔同,好難一碌棍摳成船人,如可能你預期下個月出bonus,會有大舊cash的;有D人買樓的借貸可能極高,以90%買自住樓後再有幾條安信兄弟的財仔;又或者你供左樓十鳩幾二十年,你的樓值一千萬但個mortgage得番30萬;每個人都好唔同,所以要睇番你自己的狀態為如何。


不過我認為,借貸係今日黎講可以劃分為以下的等級:


負債對總資產的比例-
70% - 90% - 極危險,要減債。
45% - 70% - 較高,宜減債。
30% - 45% - 適宜,只需保持6個月流動資金即可
0% - 30% - 過低,可考慮增持,或以mortgage link加按,將資金先弄到手,伺機入市。


可能你會話乜我唔係支持負利率下要增大借貸比率咩?借貸比率拉長黎還係學術上的概念,亦係實際上有幫助。不過,如果以操盤的角度去考慮,借得太盡時,大市向下的情況下你跟本無空間去入市,所以計數時係無以彈性作為考慮。


好可能你會話咁我點样減債呢?係我的理念上,我傾向唔好用現金去掟入銀行住,始終目的係要留待適當的子彈等大市回調時有空間追入。故此,減債的方向可從下列幾方面諗:


高層變低層:有時高層同低層差價會有明顯的差距,但呢個差距一般減完佣金後都比較少,除非你有好相熟的經紀幫你操作,否則呢個係高難度動作。
大變細單位:有時可以係升市時將你”投資”的單位賣出入番個細的,一來同样可以capture未來的升幅,但又可以套現一筆食左糊先,但唔太建議搞自住樓。
香港變九龍,九龍變新界:一步步向樓價的落後地區轉移,可能同样一千呎,香港要千二萬,九龍要900萬,新界要700萬 only。


以上只係幾個方案,相信好多買樓的達人都有自己的方法。有時你可能會覺得好煩,但適當的adjust你的portfolio,有時不但可以減債,或者仲可以食多一浸落後區域的升幅,又或者增加你的租金收入,好多野透過以上的風險管理,你的整個portfolio會又健康,又賺多左都說不定。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431





留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力