人生管理學(1)

琴日寫管理人生,回響都幾多,所以決定寫多篇關於呢個Topic。


今日又同一個朋友A傾左陣,唔知係咪雖然我唔係狂講樓,但大家都知我係同年齡的人入面係相對多買樓經驗,所以都問我關於買樓的野。朋友A其實都係一個租樓的粉絲,到最近因為樓市勁升就開始諗置業。其實香港人真係有D犯賤,跌果時個個都唔買,升個時個個都升買,但都唔緊要,最大問題係面對買樓時都係一片空白,根本就連基本概念都無。


朋友A話而家樓市太高,佢話問過尚悅,如果一成按的話每個月要供大約一萬蚊,負擔就會好重。我話如果你嫌重的,其實無必要買新樓,一來你又唔係即買即住到,二來你買D平D的接近200萬,會唔會輕鬆番D?呢個時候佢又話乜唔係尚悅可能會賺多D咩?咁我話你如果要住的話,其實條數就未必咁計,再者新樓有premium,未必比到二手的升幅比你,而且你買新樓,可能一間又要交租又要供樓,個負擔咪好重囉。然後佢就話咁如果即買即住,咁佢而家個租約點算,因為租約到明年4月。我就答佢,你買樓早收樓點會係問題啊,一係你咪同你業主傾早D完租,一係你咪長成交小小,一係你咪收左樓番黎短租比人囉。然後佢又話,下咁咪比個看更知道囉,D看更好嚴ga wo……。睇到呢到,我諗知我皮性的你地都知我會因唔住講個”屌”字。 


件事越拉越遠,我都廢撚事再講落去。佢自己就話其實D樓咁貴,不如買股票賺D先,然後再買番樓。成件事我同佢講錯到不得了,買股票你實賺ga咩?買樓自住,你反正每個月都要交租,當你交8000蚊,呢8000蚊就老馮係輸左ga la。你買自住樓話要10000蚊,喂多個2000蚊你又話好大壓力,咁但係你如果識計數的話,其實10000入面,供款佔左成5000蚊咁劑,實際要支出的都係5000蚊做利息,變相你慳左3000蚊喎。買股票,我唔知你係咪每個月穏賺3000 la,但以我所見就無人長賺囉。但你係唔撚係都要租樓,呢3000你老馮賺ga wo。作為朋友,最後我只係同佢講,你要我幫你的,我會同你講你聽日就好應該按自己能力,去買一層樓,因為你租緊樓無論點計,每個月就焗輸8000,一年就96000,十年就960,000,你買樓賺蝕我唔知,唔買就焗輸。


以上的例子我諗大家身邊一定有人不停repeat又repeat,成個問題的徴結,其實係在於本身呢D人有無計劃過自己的人生。


我同我的三個mentees講,其實每個”普通人”都有兩份工,一份係你日頭番工幫人打工的工,一份係你自己人生的工。換個角度睇,如果你中意用leader/manager的角色去諗野,覺得自己好有料的,咁你就當有兩間公司要你run。好多人,都好比心機去諗點样裝備自己去管理人地間公司,就正如佢地呢家畢業,就好想搵份好工,一步步向上爬。當奈何,佢地睇唔到,其實自己果間公司係完全無被manage過。作為自己間公司,佢地只係搵左一個客仔,而呢個客仔就係日頭果間公司比錢養住自己間公司。試諗下,你自己開間公司出黎,支出就日日月月都有,但客仔永世都係得一個,呢間公司點會大呢?


從邏輯上黎睇,我唔係好明點解我地出黎打工,個重心竟然係去管理人地間公司,而唔係自己果間?呢個係咩道理?佑佢?有D人話唔係啊,我好有大計ga,我要做老闆乜乜柒柒咁?鴻圖大志係應該要有,但係萬尺高樓從地起,有幾多人可以一夜發達啊。無咁好運的,你咪一點一點咁將自己的公司生意慢慢做大佢,等到有一日自己間公司都上軌道,到時你就算個客仔無左,起碼你間公司都唔會執笠先啦。


有好多人以為自已好有料,認為自己應該值幾錢幾錢,認為自己好應該做公司高層,做個CEO / President ,實情係其實佢地真係連一個leader最基本的vision都無。係管理學上,leader同manager有好大的分別,leader係定立方向,睇到一D vision / angle係人地睇唔到的,因而定立strategy action plans去叫D managers跟住做。Managers,只係一個管理者,佢地無需要睇到咩特別的vision,只需要跟住個plan去carryout件事就OK。


係香港,好多人的料子,只限於managers,但佢地覺得自己係leaders/高層,點解?因為就係佢地未攞到個vision去睇leaders睇到的野,就等於呢家好多打工仔,叻極咪又係打工仔,對自己的人生可以完全唔理,但又唔覺得有問題。所以,問題就係好多人,只係流於以為自已已經係全世界最勁的Managers……..vision充滿盲點。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力