怎樣科學化去預測樓市?

係各大報章,電視,以至你身邊的朋友,經常都會有人以唔同的角度去分析樓市。係同一時段,你可以聽到沈大師同羅家聰大吹樓市大跌,但另一邊廂,你會聽到施永青同湯文亮大吹樓市上升。佢地會以唔撚同的理由,配以唔撚同的角度,得出唔撚同的推論。究竟點解我地會係同一個時間,會聽到咁多唔同的推論,而又會唔會其實有一個更科學化的方式去推測樓市呢?


讀過statistic的人應該都知道有样野叫做multiple regression,佢的公式就有如下面。


Y = a + b1*X1 + b2*X2 + … + bp*Xp


讀過書而又唔係好叻的我,好明白大部份人對上面呢條公式的感覺,簡單可以用-“乜撚野黎ga”講晒。先旨聲明,我都要澄請其實我都唔係一個好叻stat的人,但呢條公式的概念對於比我地去了解同明白D人去預測樓市的時候有咩問題。為左解釋清楚呢條公式的概念,我重新包裝多一次咁寫過:


Y = a + (b1*X1 )+ (b2*X2) + … + (bp*Xp)


加左括號之後,你可以睇到其實上面黎黎去去得3样野,分別係Y,a,同埋一組不停重覆的(bp*Xp) 。先解釋Y,Y其實就係你要推測的結果,所以係樓市上面,呢個Y=樓價,而香港黎講,就可以用中原個CCL指數黎代替。a就係一個數學上的intercept,目的只係adjust個slope的基數,唔叻數學的人,唔好理呢個a算啦,反正我地唔會計數,只係有個概念就好。


而最緊要的就係剩番落黎呢舊係撚咁重覆的 (bp*Xp),每一組呢舊野其實就等如一個你認為同樓市有關的原素。假設你認為香港的每人平均收入係同樓價有關,你就代入一組,假設為 (b1*X1 ),而如果你認為同樓市有關的可能仲有其他因素,比如人口,通涱,息率,租金回報….等等,你就代入 (b2*X2 )+  (b3*X3 )+  (b4*X4 )…..如此類推,所以一條公式以我頭先呢度的舉例就可以寫成:


樓價 = a + (收入) + (人口) + (通漲) + 息率)+ (租金回報)


到左呢個時候,為左驗證你的5個因素係唔係已經有足夠的數據去解釋樓價,一般呢個時候就會放落去一d statistic的software入面做唔同的test,包括睇下每一個因素同樓價有無直接的關係,以及睇下每一個因素對樓價的影響比重,亦會睇下你輸入的數據係有幾多的confidence level去解釋樓價。一般黎講,如果你要得到一條公式係足以推測樓價,你就要達到95% 的confidence level 或以上。假設如果上面5個因素都唔足以達到95%的confidence level,你就可能要驗證一下你的數據是否有無任何一個因素係跑先/延後於樓價,而又有可能係你呢5個原素未夠足以係95%的去覆蓋預期樓價,有可能你需要再加入其他的原素,如貨幣基礎,供應量…..You name it。總之呢個process要一停的重覆,直至你逹致95% confidence level的時候,就可以得到一條相對有說服力的公式去預測樓市。


咁你可能會話,嘩,咁大學教stat的professor咪神仙,佢地識計出黎係咁做research,實搵到條golden formula出黎啦?聰明的你其實應該好清楚呢件事應該唔可能發生,因為有好多野我地唔足以用數字去代表,比如話人對前景的預期,你唔會有數字可以準確反映。而且,數字本身存在太多唔準確旳地方,比如一個入息中位數,佢可能係由一組極高人工同極低人工的人組成,反而實際攞到中位數的人並唔係under normal distrubution咁係最多的一群,所以本身我的人類收集番黎的數字已經係好有偏差。最後,亦係最重要亦最難的一點,就係你好難包括得晒呢個市場會對樓價有影響的因素。可以影響樓價的因素可以隨時間的不同而增加或減少。


因此,如果你明白我上面up乜9的話,你呢家好快就會轉到,如果有個財演話比你聽因為租金回報係長期保持係4%,樓市就係升,你就呢家可以challege番佢,你呢家只係用左成條公式的其中一個原素 (b4*X4 )…黎推測樓市,你因為得1個因素,我真係唔知有無超過30% confidence level,所以你的分析係唔足以判斷樓市的去向,階因可能有其他的因素會offset左你個因素的效果。


呢篇野,你明唔明唔撚緊要。最緊要係你知道,通常d人都未必識咁样諗野,你master到呢條公式的concept,你就可以過濾一D無料的人佢地分折樓市的standing point。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力