閉門造車的業主下




近日接到一個朋友A的幫忙要求,話佢個朋友C有間屋係港島西區有幾間套房,經歷左一年租極都租唔出去,所以就想我比下意見睇下有無計仔,咁隊長我咁鬼八卦咪去學下野囉。


個套房係一個幾神奇的位,由地鐵站出黎大約行8-10分鐘,近山邊,以地點黎講岩岩好係同下一個地鐵站的中間位,而且地形黎講係岩岩好似凹左入去內街咁,有少少靜。樓齡大約60年,完全係香港上世紀公屋的感覺,低層低密度。朋友C就話當初買呢度,係因為貪佢夠舊所以可能摶重建,之但係搏重建的話點解睇相又整到間套房咁靚呢,佢就話可能又無咁快重建,即可能十零廿年後重建,就又賺租又賺價,咁無話岩定錯,純粹睇下朋友C的動機。


入到大廈,更加突顯公屋味道,好鬼似去到南山村果個年代的公屋味,但係呢度私人業權。去到佢單位,外表唔錯,睇過下相,其實都知有三間房整得唔錯幾靚。入到去,AB房大細都幾好,真心四正,空間感唔錯,廁所仲幾舒服,睇落我都話呢種套房都應該係套房中的豪宅。問題再問啦,咁問返朋友C,佢就話疫情下,A房吉左9個月,B房都吉左5個月,而且B房仲要係一路減住租去留上手客人,都係到最尾個客人因為要返大陸,所以點都要走,之後佢面對的一個大問題就係一直都租唔返,而且放左比幾間代理都完全無聲無息,所以就搵朋友A搵我睇下有無咩方法。


咁我話,咁其實你呢度嗌幾錢租呢?佢就話C房最新租到就係7000,但都搵左呢個租客好耐,但係A同B就都係差唔多呢D水平。咁我話你放左係邊個網啊,咁佢就話都係28同730咁。我話哦,咁放左咁耐成效係點,會唔會係多人睇但租唔出啊,定係約睇樓都無?佢話人就唔多,都簡唔中有,但係又真係租唔到,而且有時D友仔約下睇樓,佢自己抽時間去開門,有D去到先放飛機話唔黎玩野,搞左大半年真係無晒心機都信心咁。


隊長之後就開始展開九吹的分析啦,其實套房黎計佢內籠都真係無乜問題,係靚的,不過死症係你呢個位太吊腳啦,入左內街的內街,講真好人好姐又唔會行到入黎搵樓,代理亦唔會推呢D盤啦,賺你雞碎咁多行咁遠,所以無人推係正常。而另一問題就係你的租金要求可能係咪要調整下,正所謂唯平不破,其實你放左5個月同9個月,就當你5000蚊一個月都無左70000啦,與期係咁,不如平少少租比人先啦。朋友C聽到就話,咁我都知如果5000蚊就可能租左出去九年啦,但佢又唔想咁平租咁解囉。


當然每個問題都一定有佢中間的心魔,如果唔係,問題就唔會係問題。然而,其實隊長有少少睇法係,呢個位就算租5000 ,就算咁靚的內籠,都可能未必咁快租到出去。一來疫情下租金係受壓,而租客量亦少左,即係簡單講,好多人如果經濟有困難的,一係就一蚊都唔比就搬番屋企,而如果比得5000-6000一個月,而家都仍然有大把選擇,去到銅鑼灣旺角尖沙咀佐敦都好多野揀到。當然,如果佢仲叫緊7000就更加難,但如果係5000水平,相信都唔係話好突出,只係話撞岩客的機會大左咁解,而且做業主真係要計一條數,每日每分每秒其實都係錢,你要價唔租出去,其實最尾都係可能賺唔足。


雖然講已成事實的野無意思,但係我都同時帶出一點就係,你呢個套房劏得咁靚,藝術上都幾好,但係實際上就好有問題,因為簡單講成件事你地都無諗過租比乜野客就咁劏,就跌入而家的問題裡面。回想番,當日買呢間屋時,其實我覺得都係可能係一個錯誤,因為呢個位無代理無乜客,我感覺正正經經的人,就算10000租成個單位都可能要諗下,始終出番大街都好多野講,呢個位本身就係死死地,然后你劏的諗法都錯唔晒,但劏之前可能又係無諗租比咩人囉。如果呢度,企企理理你可能租比原區的家庭客,一開二可能都OK,但咁样又唔係好合回報比例啦,但而家一開三呢,個面積就好怪,一個人就太寬敞,兩個人或家庭客呢,又好似唔夠,但係你又做埋傢私,睇落去都係做比一個人的客戶,咁一個人要比7000的客,老實講可能後生仔都寧願住返出銅鑼或尖仔啦,可能比6000住細少少但方便好多,咁你呢度點鬥呢?


再者,隊長認為房間呢D野定價好緊要,即係你可以諗下有時有D單幢細單位大約180-200呎,呢D單位有齊廚房廁所成舊都係你,可能平起上黎9000有時都落樓,喂咁話晒都成個單位係個租客喎。對比返,而家你比個王宮咁靚的套房比我,都係要7000 ,其實差2000,比得起的客應該就走左去租成間屋,猛猛緊的,倒不如再去搵平少少5000-6000水平會唔會更好呢?當然我又真係知呢個香港乜人都有,expect租間房3500的都有,當然唔係朋友C的客路,亦唔係呢間房的客路,果D可能係去深水埗長沙灣住好惡劣下的套房都有供應,但係點都好,朋友C做高級套房唔係問題,問題係個定位係果一批客的能力,如果比得起又唔會租你的,比唔起的就會再搵平少少的,咁你要撞中一個肯比多少少去租你呢間屋的,唔係無,不過就要撞囉。


事實上隊長話,如果你呢度係諗租比一個人住,可能係一個後生仔女,佢出黎做左野三幾年,人工應該可能都係15000-20000水平左右的人,你叫佢攞7000仲要雜費黎計,可能呢批人少好多。所以如果朋友C係諗呢班客,其實就應該一開四而唔係一開三,每間做細少少就可以唧多一間房出黎,咁每間房租5500左右,已經可能租左出去九年。再者,有四間你就多少少彈性劈租在逆市中食住平客先,你就算收住4000一間,你都仲有彈性等好景時多一間去叫番高少少。而又假設佢當時目標租20000,其實只係簡單數學題,三間就每間6666,四間就每間5000,就只係5000同6666的差別,可能已經係70%的租客可以SELL同20%的租客可以SELL的分別。


係隊長眼中,其實朋友C就係出現左一個almost-medium paradox (我自已鳩創的),即係咩呢? 簡單講,即係一間屋所有唔同的factors都係差唔多中間位,即係可能呎嗎係接近中間啦,裝修接近中間啦,價錢接近中間啦,地點接近中間啦,所有野都係中間左右,整体評分好似都係中間啦無乜問題,但呢種中間的迷思就會好難SELL,因為佢就係乜都中間無亮點。對比返,可能你係洪水橋有間套房,係啊,佢係遠唔合格,佢係無裝修又唔合格,但係佢可能夠大,之後又夠平,喂,自不然有人貪大而租落黎。所以一間屋有亮點,對於某D人黎講可能就算有缺點都會租,因為每個人要的野都唔同,但係每样野都係中間,就即係可能乜都有,又或者乜都無,要撞中呢個客,可能有時極難。


及至最近,朋友C同我講,佢話佢降到心中目標價去到6200左右了,不過由認識朋友C到而家又已經一個月,有時候個market真係會教你點样搞作,正所謂你有你諗,個market就繼續有自己走向,唔會因為你主觀意願而成交,係一個千古定律。





留言

  1. 「almost-medium paradox」好認同呢個terms, 亦覚得好有趣。

    (我喺度諗係唔係叫「almost-middle paradox」會好啲呢? <- 鳩諗only)

    回覆刪除
  2. 一句講曬,離地!隊長你個朋友o既朋友其實真係好離地,將心比己,人地租客點解要租呢個唔就腳o既單位,仲有發展商點解會選咁唔就腳o既單位收購。我認同亮點呢個point,而放租亮點o既不外乎價錢平同埋地點。

    回覆刪除
  3. 句句一針見血
    呢個朋友C, 有你提點,真係好好彩
    不過明顯佢有自己的想法,唔易突破自己框框

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力