做主場是唯一出路


這邊廂,今屆政府做好多所謂的大項目,有高鉄有大灣區有一路一帶,有港珠澳大橋等等,香港似係走向下一個新世代的機遇,而林鄭亦不只此講明大灣區將為香港年輕人帶來好多機會。


那邊廂,呢排當同親朋討論政治,特別一講到將來,年青人的去向,好多人都感到比較灰暗,然後就只係活在當下,過得一日就一日,並無所謂意識到講咁多大項目所帶來的任何利益,也許只係打份工,港珠澳又好高鉄又好,可能只係番大陸玩方便點咁講,但講到嘩好撚有計好大利益咩,就丁點都無,所以呢個可能就係所講的離地吧。


作為一個小市民,講真你起咩大橋搞咩大灣區,老老實實我都係打份工食個茶記,香港呢個環境並無營造如國內處處商機的營商環境,但係大企業呢一來又不思進取,二來又唔夠走出黎的國企玩,係香港已經見到老牌發展商好大企業好只係係度維持業務,但國企黎插旗呢就日以繼夜咁,海航買地就係一個好好的故事,雖然似係失敗,但來的企業係只會越來越多,但呢個海航的故事有一個啟事比到我地的係,猛虎不及地頭蟲。


先勿論故是死因係咪政治原因定係資金鏈斷裂,問題係你黎香港玩就要跟香港的規矩,咁跟香港的規矩就即係我係主場你黎作客,呢個概念就好緊要了。


所以離地的原因,就係在於如果我地成日諗推D後生仔年輕人上大陸發展,呢個係作客的行為。十幾年前隊長去北京作客,果時香港人仲有優勢人地都覺得你質素稍稍高小小。但今時今日以至將來呢?隊長我就睇住公司的發展係由香港重心變晒上海,而新黎的同事已經英文唔錯,旅行去歐洲果種大陸人,雖則你可以見到諗法能力有時佢地都唔係話咁標青,不過當你埋枱食飯,幾十人都係大陸人,成個文化係會將香港同台灣分到出黎,你就知香港/台灣黎大陸作客,已經無運行。


隊長我地呢D中坑都仲叫做好彩食左D優勢仲有野水尾享受下個成果,但今時今日推條靚仔上大陸,然後同佢講喂機遇處處啊,我敢問你憑乜同人鬥。接下來的世界係中國的,呢個係不爭的事實,你無人無物無人胍,你想係大陸同一齊同期的人鬥,點玩?難聽D講,你連個微信錢包都無,叫車去邊你都去唔到唔識,開個銀行連大陸電話號碼都無,你要係大陸作客生存都已經困難,仲要係唔同語言同文化下競爭?咪撚玩啦。


係香港做主場,唔代表你好有優勢,因為如隊長咁諗,呢家香港企業十間有九間都要同大陸人合作做對口,你成公司香港人,突然有個讀到master degree黎見工唔太差又係香港畢業的大陸港漂,肯做肯捱叫價仲唔高,問心你請個香港人定係請個可以幫你公司更同大陸接軌的呢?好明顯啦,係主場都好,作客果班大陸人都係有優勢,之不過因為你係主場,你同聲同氣,你拉平左個競爭條件而已。


短短篇幅好難講晒所有野,但如果你領會到今日的情況,將問心估下十年廿年三十年後,你估下中國係國際社會地位,中國的經濟實力,可能連美國都要收檔的時間,香港就更加唔好諗點样點咩,唯一的出路就係你仲係香港有你自己的話語權,即係話好似無論出面變成點,你係你間屋度,都多少仲有得屌下鬼咁。所以呢,佔領資產,係其中一個玩法。


但如果有一日,連資產都無埋,咁你問下你自己,又或者望下你屋企的年青人,可以點?前路茫茫,如果仲想留點自己的空間,就一定要做主場,要做主場,就要有個主場,買樓,係其中一個選擇。





留言

  1. 我都有個小小的疑問:最近見到內地,不斷起樓,就以大灣區為例,很多地區都是遍佈高樓大廈,香港澳門其實土地資源有限,供求關係明顯,但內地真是近幾年起左好多樓(又要俾管理費),供求關係應該是供大過求吧,又或扯平吧,隨著國內人的年齡老化,不知隊長如何看大灣區的樓,希望能交流交流~~~~~~~~~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 对,天時一定要夾埋地利,有埋人和就最好~~~~~~

      刪除
  2. 點解唔可以走出去, 要留本地等運到 ?
    要生存就要博鬥, 以前都好多新界人移民去歐洲搵食呢 !
    我就會在深圳預留樓俾下一代人, 等D孫將來有工返 !

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以學普通話和多D北上見識是 a must !

      刪除
    2. 新界人移民去歐洲大部份都係唐人街做餐館或洗衣店這類低收入工作,唔通你叫香港年青人返國內做呢啲嘢? 不如叫佢地留港做清潔及保安好過.....

      刪除
    3. 你是說, 依家香港的年青人學歷唔夠, 所以在大陸只可以做低等工作 ?

      刪除
    4. 當年在荷蘭我媽同我講, 女仔人家唔好讀大學, 學你爸做生意好過, 妳睇香港的大學生都要走來你爸餐館做 waiter; 因為父母唔俾讀大學, 所以我走咗去開中印雜貨店, 賺第一桶金 !

      刪除
  3. 很值得反思,究竟我們香港人,在大灣區裏能提供的價值是什麼?

    回覆刪除
  4. 感覺自己像玩大富翁,Set好個局,等別人踩下來。
    不過這前提是,未來三十年這依然是「必經之路」,依然有人踩來。

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力