當你還未訓醒,我才開始做夢


呢段期間有好多朋友向我請教關於買樓的野,每個人都有唔同的故事,不過整体黎講都可以綜合出一個特徵,就係早幾年隊長已經苦口婆心講去買樓時,佢地最大的問題唔係話樓價貴睇淡,反而更大的問題係完全未訓醒意識到要買樓呢样野,所以自自然然就filtered out所有買樓的資訊,直至最近先有個別朋友訓醒,不過咁遲訓醒的代價就係過百萬的樓價成本。


對比起樓淡黎講,個人認為仲訓緊教的人所面對的傷害將會更大,因為係佢地的人生黎講可謂無乜將來,每日就是番工放工食飯去玩。當然佢地唔會意識到自己有咩問題,而隊長我當然亦唔可以話佢地有咩問題,不過作為一個香港人,到你三十歲后才突然登一聲諗話要買樓,但事先無任何準備下,唔可以話無法補救的太遲,但係情況已經變得相當被動,特別係過去五年樓市可能比起歷史任何一個時間都係不正常地上升,而如果要追番呢五年可能更要花上自己十年或更多的時間,人生就慢了長了辛苦了。


記得其中一位朋友A,於2010時我地兩個麻甩仔食飯,飲飽食醉后,佢有講佢的小生意大計,當然就係希望有兩盤小生意,能在將來可以幫佢多一條出路,畢竟佢學歷唔高,唯有係工作外再搞D野,以防佢公司有咩問題。那時候我的感覺係兩盤生意都太細,一個就靠人的時間,一個就已經係做爛市,隊長認為雖然本錢少但利潤亦有限,不過洗濕左個頭的佢亦只好繼續下去,而幾年下來講真我都有小小佩服佢,因為兩個生意都叫做仲生存緊,第一個就仲叫賺到份糧比個員工,而另一份就本生不死咁,但中間要維持呢兩檔野佢都要久唔久泵錢,到呢家先叫可以獨立營運,但本金就真係有排都未番到本。


記得當時隊長亦有同佢講,話投資收租其實都係一門幾穏陣的生意,而且佢(屋企人)的錢係足以應付生意之外再買樓,而時間上根本買樓唔會佔佢太多時間,倒不如試下出手同一時間做。那時的佢不感興趣,講了幾分鐘后,就轉了話題,那是我第一次認真同佢講買樓。到2012年底,我還記得那時我幫另一個朋友買了一間屋,亦係買之前嘗試叫佢一齊去睇樓,不過係出發之前佢就打黎放左我飛機(好似係去打波),那是我第二次認真叫佢買樓仲捉埋佢去,而后來買了樓的朋友今日已賺了100萬或以上了。


係呢幾年其實間唔中我都會傳播小小關於買樓的野比佢,可識係每次感到佢都心不在焉,所以無一次我會講超過30秒,然后就會自動轉話題,廢事悶親佢。所以咁多年黎佢最多都只係知我買樓,但對買樓的野,以及其實呢個社會呢個世界發生緊乜事,佢都唔在意。直至最近,佢好認真咁打黎話屋企人有閒錢想買樓,問我樓價同地區的問題,當然我都其實幾無所謂咁分享,之不過我又感到佢的老問題又出事,那種沒耐性的態度,這次由佢主動問我的對話,可能維持了兩分鐘關於買樓的,之后又跳左去飲飲食食的內容裡,相信事情又會被置諸腦后。


係短短的兩分鐘對話中,我提出左一個我認為幾重要的觀點,就係每個細節其實都可以量化成錢,即你如果呢样又亂黎果样又亂黎,好容以就幾皮幾皮咁買貴左,到最后就可能買貴十幾廿萬或更多,所以當然我唔可能短短兩分鐘講晒比你聽,但你想知可能要出黎慢慢講。不過正正可能係咁大穫,無耐性的佢就應該嚇怕了所以就不得不轉去玩的Topic。


呢位朋友A其實只係一個例子,身邊呢段時間突然醒覺講買樓,要買樓又或者剛買樓的人突然有許多,而隊長係思考的過程中,其實都幾感概點解佢地咁遲先訓醒。老實說唔係話你一定要睇好或者要買,但作為一個香港人,好大機會係無可避免下終有一日要買樓的情況下,竟然要人到三十出頭先開始講買樓,然后先發現可能自己的人工對比現時的樓價可能已經脫勾了,但相反原來早於幾年前的時候是有機會可以上車的話,純討論一個人個wake up call其實可能已經為一個人定下了limit。


事實上,經過QE下過去幾年的升幅,唔好講楂住幾層樓的,就算只係買一兩層樓的人都已經可輕鬆面對將來。當你還未訓醒的時候,隊長我其實才開始做夢,不過大家的夢可能不一样,因為未訓醒的人做的是白日夢,而訓醒的人做夢是夢想的夢,而唔同的夢的距離,本來可能只是三兩年的時間,但實際情況下,而家可能已拉闊成十年或更長的距離了。


留言

  1. 原來大家身邊都有同樣的朋友,他們不想聽,為有轉話題,只是為他們感到不值,由百多萬既上車盤考慮到宜家3百萬既上車盤,最後要買貴幾球,感到可惜

    回覆刪除
  2. 我有朋友今日同我講終於上左車。但比起4年前我叫他買時,同一単位足足貴左200萬。
    正式的遅買貴両舊。

    回覆刪除
  3. like:)當你還未訓醒的時候,隊長我其實才開始做夢,不過大家的夢可能不一样,因為未訓醒的人做的是白日夢,而訓醒的人做夢是夢想的夢,

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力