讀者來信: 買日本樓

隊長你好!

由你個blog喺yahoo轉兩次地方到而家,一直有追睇你的文章。句句到肉,意見中肯,是上車及投資者的明燈。

本人也是80後,有數層物業,由於按揭壓力測試,已經借無可借。雖然現在沒有多餘現金,也一直有跟進最新市況,部署日後玩法。

想問隊長一些想法:

1. 在政府辣招下,作為投資者,日本樓是好投資嗎?

2. 第三,四季已經沒有豁免差餉。來年也相信政府也不會慷業主的慨。單看此因素,租金會因而上升嗎?

謝謝。

80後隊員
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

多謝你的支持,不過隊長有時太到肉都會屌到某D人唔滿意哈哈。不過做燈呢D野,我真係驚自己著晒燈,到時累死大家就真係一穫熟,所以參考下就算了。


難得有一封email係唔需要我計數的,咁就討論下日本數呢件事,因為似乎呢期真係好hit日本樓呢個topic。


當然,買得日本樓,最大又最吸引的就係一來而家yen好平,而租金回報又據說可高達十厘,而且價格便宜,入場費好像比香港上車要低,所以吸引左好多香港人去買。隊長亦做左小小的資料搜集,不過我必須承認我唔係專家,所以我只係用一個投資者的角度去睇呢件事。


退后一步,作為一個投資者,我話之你買乜春都好,講到尾都係一個字-->回報。回報的組成亦係由


回報 =  潛在利潤-  成本 - 潛在風險


老實講,係我經過左小小的搜集后,我個人意見係唔會買日本樓的,原因主要一方面係成本問題。首先,你要我隔空買,我又唔想。你要托比個代理,我又唔過癮,不如買股票好過。自己去得,一年一次又好兩年一次又好,去一去又用我一兩萬,買又唔係買好多層,先計呢D飛黎飛去的成本已經食左個租一部份。其次,所謂的10厘回報又未減繁瑣的當地稅,七除八扣下你可能得番6-7厘左右,以致更低亦說不定。去到6-7厘,講真我就會諗下香港有無一样做到接近的利潤,如果有的話,咁我真係要諗下點解要買日本樓?


當然,仲有兩個可以賺錢的地方,一個就係匯率,因為呢家所謂相對算平。不過如果你退后一步,匯率可賺亦可以蝕,你唔比個yen再跌落去咩?好吧,就當匯率比你賺到,但樓價會唔會到時又因匯率波動會反映番要跌呢?我個人黎講唔係外匯專家,不過我買樓就買樓,要我係買樓中間再食多個外匯風險,條數有機會計錯,係我目前的情況下,我偏向唔會要呢個風險。而另一方面,日本樓長期低迷,呢個係一個事實,個人認為一個長期低迷的地方,一定有佢的原因,唔會因為你同我投資幾套房就有爆炸性的發展。


日本的經濟亦唔係好想令地產變成一個投資的行業,所以炒賣的氣氛唔會有香港咁過癮。而且,我唔熟日本,又唔識日文,講真真係綁住對手去玩,何必呢?而最衰的就係日本有物業的利得稅,即如果你賺左錢係要交稅的。


老實說,唔好誤會話呢家隊長話買日本樓要蝕錢咁,賺的機會仍然好大。只不過,如果同样你係香港可能能賺十萬,在日本又係賺十萬,咁點解你要去日本唔係香港呢?就算你話係日本可賺十二三萬,多過香港,但隊長都偏向玩番香港樓市,始終一句做生不如做熟。唯一我會認為投資日本係比較有說服力的原因,就一係你有去開日本做野或將來有需要,又或者你本身已經在香港有好多好多好L多物業,所以要衝出香港分散投資。奈何隊長自己認為,我在香港買多十層八層都未夠,所以除非日本樓或英國樓比到好吸引的回報我,否則我都唔會考慮,特別我唔會推薦上車的人走左去日本買樓,鎖死自己資金綁手綁腳咁買野,一間有D咩自己搞唔清楚,輸左錢都唔知衰乜就真係無謂。


最后答埋你,豁免差餉個人認為同租金無直接關係。租金你想佢升,都要租客能接受。唔係話加10%就加到,而租客亦唔會考慮差餉的因素,所以從單一的因素下,我覺得兩者並無關連。


留言

  1. 香港人好自私, 話大陸佬炒貴港樓就講到理直氣壯, 而家去炒人地日本樓就唔係咩一回事.

    回覆刪除
  2. 回覆
    1. 你睇下長實有無開過一個盤會蝕比業主就知.

      刪除
    2. 你好難用07年樓去計佢一千年都唔比升.

      刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力