33年后的香港


一段講述香港33年后的短片,以勛石襲港的題出,香港2/3的人離開香港,然后因為經過自強的努力,危機解決了的同時,亦因為人口少左,經濟少左,自由行同地產霸權不再,一些舊日的香港情懷再度萌芽,描繪著一個機會處處的畫面,一個微電影,帶出年青人所渴望的將來。


當然,我也年輕過,我唔敢講我係咪年青人,但80后都應該唔係老野,我亦曾經有我心中理想的世界,有那種以為我可以改變世界的慾火,而剛出社會的我亦被稱為老虎仔,朝氣勃勃,但時光飛逝,當你發現原來呢個世界的人係唔會因為你一個人而變,你能改變的就只有你自己的心態。


我不是說沒可能將自己心中果一套做出黎,不過比你做CY,你話要做野都比立法會制衡,你做到奧巴馬,亦有國會,兩黨的牽制,這些政治的野,除非你係強如希特拉咁一個人說了算便算,而所有唔岩聽的野你可以講一句就成個國家都比你隊冧,如果唔係的話,你想做到你心中的理想畫面,難過登天。


從各方面的條件黎睇,電影裡面的情節看似美麗又感動香港,實情係太多太多的矛盾令到呢件事基本上唔會實現,而就算實現也只許是一個過程。從經濟條件黎講,無左2/3的人口,香港的經濟條件一定跌至崩潰邊緣。試想一下而家話俄羅斯同烏克蘭打仗,俄羅斯單日股市跌復達百份之十一,你呢家同我講有2/3的香港人走左的話,我深信恆生指數會跌到都唔知點結算,地產股金融股銀行股所有股跌到反艇,結果係走的人有醒目的可以帶走一部份家產去第二度發展,剩低的人我相信係身家會超級大蒸發,港幣會比人沽爆廠,通漲會超強勁,失業率就唔好提啦,邊個仲會信一個破左產走左佬的人的城市,剩番係度果1/3人,對唔住我唔可能見到佢地會食得/住得好過索馬理的人。


如果以上的野要唔發生,唯一可能的係仲有阿爺射住你,你走左1/3人,剛好50年阿爺收番香港,大搖大擺放人落黎香港,你見唔到自由行係岩的,因為到時有2/3 or more的人係大陸落黎,剩下來被救濟的人,被溝淡了,又有咩可以做到呢?仲想買兩層樓?得就唔係唔得,一係就係新香港人買兩層樓租比你住囉。無新香港人,你連份工都應該無,屎亦無得食,我唔知你那裡可以賺到錢去買樓。


影片入面又講咩開始番有小生意做緊,唔係大財團,呢個係岩的,地產霸權可能果一刻無左,不過我地經過左咁多年的香港人,你估我地係傻仔咩?見你無事,仲唔一個二個番番黎香港咩?然后,仲唔一個二個執死雞係咁買樓買鋪,之后咪又係炒炒炒,炒到個市又旺番。到最后,咪又係弱肉強食,十年八載后又係有十幾廿間超大企業分餅仔咁食左成個香港,唯一唔同的係以前果D公司叫長實和黃,今日果D叫長柒和紅。也許,再有小小分別係個老闆唔同左,昔日的係李+X,而家你希望的係你本人。


所以,根本呢個經濟就係咁,時間耐左,自由經濟就係會有強者同弱者,亦慢慢變成"既得利益者"同"未有利益者"。未有利益者總係認為社會唔公平,沒有比機會佢去競爭向上流,亦沒有找方法找時機同花時間投資係機會上,反而期望來一個勛石大執位,既得利益者自動投降,未有利益者就冷手執個熱煎堆,到時番兩個月工就買一間樓,十年八載都唔駛就變左做大地主,到時就印印腳唔駛做,由"未有利益者"變成"既得利益者",這样也許就是所謂的公平?


不過,如果到呢一刻,你個仔長大了,同你講佢希望黎個瘟疫,香港又有2/3人死L晒,最好就係像爸爸你這種仆街佔領晒D資產的"既得利益者",死得越多越好,就因為你呢D人係上一次勛石的機緣下執左隻死雞就阻住個地球轉,你班勛石霸權最好死晒去就最好,請問你又點答?你會唔會又覺得好公平,因為你把握到沒有逃走的時機,又定係你覺得好唔公平,你自己好應該死L左去唔好阻住地球轉呢?


任何一個制度,都會有"既得利益者"同"未有利益者",這是一個定律,因為資源是有限的。所謂的公平,只是觀點與角度,就在今日,我又問番你係我努力工作努力讀書,賣左自己時間出外工作,到處找尋機會突圍的時候,你又係度做緊咩呢?你又有無付出過呢?就算有,又係咪一定老奉付出一蚊就要有番一蚊收穫呢?


在我而言,公平只係要一套穏定的遊戲規則,你跟住玩,識玩的能向上流便是一個公平的世界。所以仲係度睇完套片發夢的你,我同你講我好喜歡你地的創意,但同時係你拍完之后,請努力工作,係現實中試下找尋一些實際點的機會吧。



留言

  1. 原來依家班後生自覺要勛石襲港自己先有機會?要2/3人走哂自己先有位上?真不愧廢青

    回覆刪除
  2. D廢青睇野睇表面,只懂埋怨。

    回覆刪除
  3. 以呢D人的思維、心態,就算老闆唔係李十X,都唔輪到“你本人“,發白曰夢算吧!

    回覆刪除
  4. 點解係 33 年?
    又唔係 32 年或者 35 年?
    2014 +33 -1997 = 50 年
    呢舊隕石其實代表緊 "50 年不變" 既完結時間, 個科學家每日射一砲亦代表緊香港人要盡力為自己既民主新聞自由法治廉潔去盡力維護
    估唔到 80 後隊長睇野只 read 到表面
    下面讀者既回應亦膚淺非常
    作為長期讀者, 本人深感失望

    回覆刪除
  5. 又來扣帽子了,人地唔認同你ge理念就扣上「膚淺」和「表面」的帽子
    夠膽話人「膚淺」唔該指出文章邊處地方唔合理,邊處表面,邊處犯駁
    我只睇到你對「膚淺」的定義是不合你心意的就是「膚淺」i.e.答唔中「民主自由」的「標準答案」就話人膚淺

    回覆刪除
  6. 第四位回應者真+分有深度

    呢舊隕石其實代表緊 "50 年不變" 既完結時間, 個科學家每日射一砲亦代表緊香港人要盡力為自己既民主新聞自由法治廉潔去盡力維護

    最後隕石消失的消息被封鎖, 從此香港長治久安, 用民主新聞自由法治廉潔 去封殺他人的知情權而取得長治久安, 厲害。:D

    回覆刪除
  7. 80 隊長毫無疑問對樓市經濟有過人見解
    可惜眼光亦被框住, 所有野都係用呢個角度去睇
    唔通短片真係覺得 2/3 人真係死左?
    你問下自己朋友, 睇下有幾多人係 1997 無打算移民, 但今日 2014 年你再問佢, 佢可能已經 plan 緊離開香港, 甚至已經離開左香港, 短片正正就係比喻緊呢班人

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力