操盤實例 - 結婚上車篇


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
HI 你好

客氣說話唔多講, 直接問問題:
我而家26歲, 有個同齡拍左拖10年既女朋友
(婚就一定會結, 所以未結婚唔好一齊買樓呢個POINT唔VALID, 況且結左婚都可以離婚架啦)
兩個人月入加埋有31K
我自己每個月既固定支出如下:

2K CASH SAVING (主要FOR 還NON-MEAN, 一季還5.5K, 兩年後申請唔到延遲還款就每季還11K)
3K 家用
1.8K 基金投資, 無記錯最快到我30歲可以提取 (暫時供左AROUND兩年, 大概有9% INCREMENT)
600 保險
再加埋之前唔生性分期買野既尾數, AROUND 1-2K (會WITHIN一年內完晒所有INSTALLMENTS)
其餘用剩都會儲起

女朋友每個月固定支出大約為:
3K 家用
800-900基金投資
500-700保險
用剩會儲起 (佢控制購物慾既能力比我高)

現況:
各自同屋企人住, 無諗住搬出黎 (當然結左婚就另計)
我屋企住緊買左既公屋, 但爸爸媽媽比較後生, 仲有個讀小六既呀妹, 所以可見既將來佢地都唔會搬走
女朋友係獨女, 雙親年紀較大, 一齊住緊買左既居屋 (樓下就係西鐵站), 現實D講句, 20-30年後兩位百年歸老, 層樓就會屬於我女朋友既

目標:
TARGET 30歲結婚, 已經有心理準備同共識婚禮唔會大搞,
但係都想有自己住既地方
深明上車自住就幾錢買都得, 頂多住耐D升高D先換樓
將來除左自住果度, 女朋友而家既屋企就用黎收租

困難:
首期係一大問題, 兩邊屋企都唔會有呢方面既支持, 要完全靠晒自己
兩個人都有NON-MEAN要還, 食左好大PORTION既SAVING

問題:
而家我地兩個既方向應該係點?
繼續死慳儲首期?
借錢俾首期再借九成上車?
感謝!!
你都可以用呢個CASE黎出文 (如果啱使)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


既然都要答你就照出文答啦,不過下次可以講多幾句客氣說話,隊長我同大部份女人一样,都幾中意人tum下的,哈哈。


其實睇你個case有一個問號係你手頭上有幾錢,同埋你地各人分別搵幾錢同埋日常洗費幾多。不過我就假設你地一蚊儲蓄都無,另外用晒你地兩個人的总入息黎計,都可以有個大方向的。


首先,我大約計一計你地的總支出係約15K,當然當中有D係儲蓄成份的野,但我個人傾向當呢個儲蓄成份D基金為最后一注錢,所以一般我當係已經駛左攞唔番的錢,等你到時都仲有一個buffer。而年輕人有洗費係好合理的事,係選擇極度魔鬼級慳同慳慳地的話,我都建議番你地慳慳地就算,但又唔駛果D咩行路番屋企為左慳十蚊八蚊果種,所以我就當你31K - 15K = 16K的錢,你如果儲到8K一個月都唔錯。


所以距離你去到結婚仲有五年,即60個月的時間,如果你堅持到呢個恆心的話,你大約可以儲到48萬出黎。當然,我不嬲覺得買樓唔駛一下就買間勁好的,反而你儲到30萬左右的時候已經可以開始諗下D 250-300萬的私人樓,九成上會,不過都要睇下到時市況,也許到時出車盤已經變左做300萬以上都有可能。


當然,我提出上面呢個私人樓的目的係有一個長遠的目標,就係如果像你說女方果邊層樓總有一日會比左你地兩個的話,咁你買私人樓到時可能已經供左一部份錢可以出租,而且私人樓一般比起居屋同公屋的流通性強,要第時一開二二開三的話,私人樓做mortgage,估價都易D。不過記住呢個係一個極長線的諗法,如果你認為女方屋企人都會長命百歲的話,呢一part放租的可先唔諗。而且,我亦唔知你住開或想搵樓的地方係邊,有無上車盤的選擇亦難講。


所以,換個角度,如果你只係但求有個落腳地的話,亦可以諗下D公屋/居屋的自由市場先上左車再算。不過又係果句,公屋/居屋自由市場的樓我一般都無乜興趣,始終流通性低,個價好難估,而你想玩一開二果D可能因為估唔足價,就會借少左錢,一開二的難度會相對難左,要走的時候亦比較撞客,流通性低。所以公屋/居屋以投資計一般都唔係我杯茶,自住就睇你自己情況。


目前你睇到的野就係可以做咁多,到你30歲時再搵我,可能你同你女友已經升左職或者有唔同的機遇,到時一開二二開三就會變得柳暗花明又一村。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力