全球稅


信不信由你,我地每一個人每一分每一秒都交緊稅,而徴稅的先頭政府就係美國佬為主,其後引發至歐洲各國,然后中國日本都黎埋一份,當然呢個稅你未必會聽過,而且亦從無實質咁從你銀行攞走,不過鬼鬼鼠鼠偷蕃薯咁已經偷走你的錢,呢個稅就係叫做QE。


相信QE對好多人來說並不陌生,大家都知道背后就係印銀紙,而大家亦知道呢家歐洲,英國,中國,日本都係度放水,我亦提及過無數次,電視亦講到口嗅,但係如果對於好多人無理究竟QE點样形響我地實際的地活,呢件事就大穫J。


試諗下,如果一個社會得100蚊,而個社會得兩個人,每人有50蚊,又每人有一隻雞,咁每隻雞就假設係值50蚊。而家如果政府推多100蚊出來,每人變左有100蚊,感覺上好似錢多了,但雞的供應無變的情況下,如果仲係賣50蚊的話,買完隻雞的果個人,就會有50元剩,但手上就有兩隻雞,故此剩番落黎錢的購買力就變少了,所以手持兩隻雞的人一定會要求貴一點才賣,而來來回回買下賣下后,均衡點就會去到100蚊一隻雞,呢個過程就係叫做通漲。


但現實生活並非一個完美的系統,政府印錢后你唔一定收到錢,特別係美國佬印錢時,佢地用的美金係世界最流通的交易同儲蓄貨幣,佢一印完,你口袋無收到錢的話,情形就係你本身有50蚊的人,但無啦啦雞就因為其他人有錢左而變左100蚊,你失去的購買力,其實就等於比美國抽左稅了,只不過你見到以為自己仲有50蚊,感覺唔出來了。


本來其實各國為左避免人地經濟仆街而自己比人累的情況下,都建造左一度防火牆,呢样野就係叫做匯率。不過可惜香港本身用聯繫匯率,即係自己放棄左個防火牆,故此我地預左條街多左錢就會有通漲,而唯一能夠對抗通漲呢個稅的就係隻雞,亦即係實物資產。


但係我地的政府為左市民的福祉,出動3D去打壓樓市的升幅,即係話呢家買國政府印了錢,香港人又分唔到,我就壓低隻雞的價錢,唔比佢由50蚊升至100蚊,又或者升到80蚊后死唔比佢再升。理論上好似好好,但問題係時間一耐左,可能美國佬到時已經印到人人有300,400,500蚊時,香港人的雞仲係80蚊,呢個過程就等於將資產送比外人無分別,所以業主如果認清方向,就記得唔好賣樓,唔係就真係比人又抽稅又抽水了。


當然,好多人成日都話會退市,會加息,我亦講過唔少次成件事做晒落黎都可能要到2020年。不過,適逢今日歐洲又減息,我真係唔係好覺得短期內係咪真係可以退市,而且聯邦儲蓄銀行亦有其中一個行長吹風話2016年先開始退市,如此這般邊L度咁易可以退下來。


講真大家如果當美國係一個人黎睇的話,呢個人年收入10000元,但爭人周身債,而且呢一年都仲係駛緊超過10000元,即個債仲係升緊上去,情形等如咭數蓋咭數,呢家都仲係還緊min pay,唯一佢唔死的原因就係佢有無限咁多張咭,又可以壓得住個息唔駛比大耳窿價的息口,你叫佢清左條數根本無可能,甚至連還大於min pay都未見到有機會,反而呢家有人話佢會自己加自己息咁傻豬仔?我真係莫名其妙。


自私D講,如果呢個人一日你睇唔到佢還得超過min pay一大段,唔會話加完息之后減債又變左還min pay的情況下,你先會有可能叫佢加息。但目前黎講,睇唔到佢收入會大增,而且增加收入呢件事,每年最叻都係講緊2-3%的GDP增長,如果一加息上去相信兩下就無左了,所以除非有明顯經濟增速,又控制得住個支出,而呢個增速一般都要十年八載,老實講,個人認為2020年都無乜機會加息,甚至斗膽講句2030年都未必會加息,信唔信就由得你了。


點都好,如果你到呢一刻都唔知自己每一日比人抽緊稅,而仲沉迷係樓價貴所以唔買樓要租樓呢個神話的話,證明你仲係好唔清楚自己身處係一個咩世界。可惜的係要等下一個經濟轉勢,可能要好耐。記住唔好以為有個股災可能會幫到你,因為呢家股災的解決方法唔係要民間機構去蝕,反而係美國政府印再多的錢去救,咁即係話股災唔單止未必會樓跌,反而你個袋入面的錢仲少左,所以唔好咁豬仔見股災就笑。


身處呢個古怪的時代,放棄舊有的思想,勇敢面對超級通漲的熱流,才唔會比大時代給吞噬。

留言

  1. 好同意最後果句、這的確是個古怪的時代、一年後的今日睇返隊長一年前的post仍然適用!

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力