退市下的樓市攻防戰 (3)完


講左兩篇,其實最主要的一個佈局策略同金管局的所謂逆週期措施好類似,不過相反的係我地講緊落注的時間。


如果我地回想番上世紀九十年代,大家應該仲記得89年天安門之后,因為大家驚97所以好多人移民的低谷,至90年到96年,可以話係當個週期的第一春,我地故且叫呢一浪為A浪;而時至96-97年,樓市更加係痴左線咁爆,如果係呢段時間買樓就可能賺得多亦食得應,但係就有點音樂椅的味道,我地亦先叫呢個時段為B先;到98-03年香港就好似食左屎咁,一路衰到沙士,呢一段時期我地就叫佢做C好了。


A,B,C其實同所謂的economic cycle係同時段來的,因為某程度上香港的樓市同economic cycle係息息相關。之但係講樓市的時段我唔想扯落去economic cycle度,所以就用ABC代替。而到左2003年之后,其實樓市又係經過左同一個pattern的,由2004-2006為A,2007-2008係B,到2008-2009係C,之但係呢個浪就短左好多,原因係美國(及全球)推左個QE出黎。


好啦,回應番上文都講到而家所謂的減買債,對於我黎講其實目前我認為香港由2009-2013年呢段時間都仲係A浪而已,主要原因係QE的推動下樓價不停咁被貶值的貨幣沖L淡晒,加上講L到口水都乾的低息環境持續(到目前為止都仲係極低位),所以係A浪的大前題下,其實我做的就係要在A浪時盡可能擴大自己的版圖,買到多一個單位就多一個單位,因為主因係A浪下大市上望都係升的,呢D時間唔主攻,幾時主攻?


不過我相信好多人都會問,咁如果我上車仲買唔買,又或者我岩岩想買第二層,買唔買?呢個對於每個人的答案我覺得都會唔同,主因係大家認為play safe的position未必一致,如有D人借銀行200萬就要有100萬係手先覺得踏實,而我可能借200萬有20萬係手已經覺得足夠(係A浪的情況下),所以我不能從你的portfolio的出發點考慮。之但係,如果只從A浪黎講,我認為而家只係A浪的中尾段,所以如果你能夠係未來3個月都買到樓的話,我認為都仲係OK的。


當然,當我認為的A浪完成后,可能某一部份的人已經話會唔會其實而家係B浪,又或者你講乜L都好,總之之后就直接跳入C浪,即下跌的時間,我能夠講的係,我L知咩,知就發L左啦!!所以如果諗住黎拗的話就唔駛講,讓時間黎證明。而如果只憑我主觀的判斷的話,我就認為B浪呢個爆升浪其實會係2016年中后段出現,所以如果你要係A浪的2014頭再買樓,就算SSD鎖你三年,到時都差唔多走得甩。


而等待B浪來臨的時候,就如我之前咁講,係A浪當中要慢慢靠你擴張的版圖去收下租頂住先,而像我呢D糧草唔多的人,亦會係2016年中后段的時間開始放貨。分到ABC浪其實都唔代表你係樓神,因為你永遠無可能係最高位果一日出到貨,所以你永遠只能係所謂的相對高位走人,而貨多的其中一個好處,就係你可以分好多注慢慢入,又慢慢走,而且仲可以叫高個價扑傻瓜多幾個chance,走到的價又可能比market高幾個%,呢個就係貨多可以分段做野的好處。


所以如果你認同我的話,就好應該檢視一下你的版圖係咪已經完成攻擊的部份。接下來2014年中后開始的工作就係休養生息做好內政,以提升防守能力。到美國及全球經濟增速時,就可以諗下撤兵,賣賣將養肥左的盤賣走,令自己一方面處於不敗之地的同時,等待下一個A浪的來臨,到時你就可以以王者駕臨的情況下昂然救市。

留言

  1. 隊長你好!恭賀喬遷之喜!小弟好喜欢睇你寫嘢,請继續努力,多谢你並祝來年万事順意。

    回覆刪除
  2. 小弟係一個70後物業投資者,應該算係你嘅同路人咁囉^^

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力