退市下的樓市攻防戰 (2)


當然,每個人的portfolio都唔一样,係樓的position亦更加唔會一样,所以相對於重貨的我,也許上一篇未必會令你有太多的幫助。


因此,下一個問題對於大部份的人黎講,好大機會係問,咁退市的情況下,我買,定唔買樓好?


而正正係呢個問題,我地又要番番去人人都關心的問題,就係究竟而家退市黎講,樓係咪會跌? 而跌的原因,總係話而家樓價高,收水,然后就最主要出現的情況就係加息。加息背后的意義,當然就係令到現有的供款的人增加壓力 ,而供款增加就會令一部份marginal的供款負擔能力低的人需要賣樓,因此放盤的人就可能要被迫減價求售,然后一個接一個的平賣將會出現,樓價就會以骨牌式咁倒下,淡友大穫全勝,以白武士的資態來拯救災難性的樓市,然后就會可以係各個可能的情況下,同你講句: 一早叫左你ga la。


之但係,以上的FF真係純綷我自己幫淡友FF(幻想)出黎,如果你真係覺得可以幻想就成真的話,咁就真係香港都無窮人啦。首先,我上文已經講過,美國加息的週期無2016年都應該開始唔到,以第一個問題就係,是咪2016年就會即刻加息呢?第二個問題係,加息就又係咪一定等如樓價跌先?就呢個問題,我地可以睇下下面呢個實際按息vs樓價的圖:




我就按唔同的時段劃分左四段時間,第一段就係由1990-1997之間,經絡實質按息去到3.4%之前呢段加息週期都唔會跌,而實質按息亦即用mortgage rate - inflation,即係話如果實際上如果只計mortgage rate,理論上唔止3.4%才係轉市的轉勢。我自己做個一個數字的統計,其實每次樓市的轉勢都係大約係4.5% mortgage rate左右,意即當加息初期,樓價都其實係升,但升到4.5% mortgage rate 之后,樓價先會比個息口打落黎。相反,減息亦唔一定等於樓價升,如1999-2003年時間,息口一定係減,但同之前一样,減息去到低過4.5%樓下,樓市先會止痾,所以,我永遠一聽人講話加息等如樓跌的時候,我都想笑9佢,因為簡單D講,經濟好先會加息,如果一加息就即跌,一減息就即升,咁呢個世界的中央銀行都好做了。


故此,如果你認為以上的立論係岩的話,咁你又要諗下由而家2.15%的按息,要加幾耐先加到4.5%。按牌面上的數字,4.5%-2.15% = 2.35%,按每個月加0.25%計,都要大約連續9個月先加爆你,而且一方面我又唔係好信佢會連加9個月,而令一方面,大家亦要諗下而家2.15%的按息係咪比金管局夾硬抬高左,即係話你估如果無政府干預,呢家個息口其實會唔會係H+0.7 (即大約1%)左右,如果係的話,即美國加息時香港亦有條件唔追番,如果你覺得係咁的話,又比多4個月buffer....點計?


好啦,我地講黎講去都仲係加息的問題,但係仲未講呢家比人拑住左的按揭,亦無講呢兩三年出辣招所收埋左的需求,如果我地一放開呢D條件的時候,膽敢問一句打78折買樓的大陸客再度經各口岸不停咁湧入香港,我想問下樓價點跌?


所以,我都廢事講而家買樓仲會唔會係未來兩三年加息前仲升多一兩成,反而仲有人講樓市會跌的話,我真係想笑。所以,如果純粹係上車的話,我又見唔到有任何問題,上車樓,仍然係要買。

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力