上車蟹

過去的星期日,差唔多全部都係同樓有關,訓到下午起身,之後就一家人總動員去睇細價樓,之後再去睇我妹上兩個月買左的單位,到最後連夜晚食完飯都收到一個朋友的信息話終於上車了,在此亦恭喜佢執到件荀貨,可以話係有人送錢比佢駛咁劑。


點都好,政府自從出招搞個Double Stamp Duty之後,呢家個市已經係靜過鬼,平時我會比人打爆的電話,都算係一個樓市的探熱針,呢期少左電話,是一件再明顯不過的事。


大市的焦點,當然仲係落係新盤上面,新盤最近打晒仗,一號西九龍又話呢家長實減價,連我老母呢個樓市的大好友本來想入市都終於嚇窒,話買細價盤都要等多個星期睇定D先。在我而言,長實呢個盤話減價,只係一個美麗的誤會,首先呢家先勿論市況,如果一個發展商推盤,如先叫價20000萬一呎,但去唔到貨,同區二手樓就賣10000蚊呎,為左去貨,發展商降到15000呎,咁係咪代表發展商睇唔好後市先?


講真,任何一個盤,唔理市況,都有機會開錯價,開錯價之後相對調整,點解會變左係對後市睇唔好,呢個係一個傻傻地的立論。不過報紙傳媒寫野,最緊要有一個主旨,呢家市況靜,話長實減價去貨,睇唔好後市,一定有selling point,但在我而言,並不成立。


我並非硬好話個市一定唔會跌,但就算要跌,一來我仍然唔覺得會大跌,二來我亦唔覺得就算跌會同長實一號西九龍有關。但係,從我的觀點黎講,我的確係呢一刻要讚政府勁的地方係佢地成功"雪凍"樓市。主要原因都係將所有投資/炒家/外來需求全部收皮,留番D樓市小學雞係度等上車,呢D人又比個咁靜的市嚇窒,所以成交呢兩個星期係超少。哪怕就算個市要上,但成交唔mark個破頂價,始終就算業主死叫高價,只要無乜小學雞去追價,個市好難再大升。


亦因為個市已經無乜其他投資/外來需求,市面呢家充斥住一大堆細價新盤,如尚悅,寓88,逸峰,晉嶺等等,呢堆樓盤最大的共通點就係全部細碼到極。如我前面幾篇文所述,呢家細價盤最吃香,所以新盤狂推細價盤,所有代理幾乎全香港都係先幫手推呢堆新盤,簡接隊冧細全香港的二手市場。其實衰D講句,而家政府真係勁似官商勾結,因為只有發展商去到貨,二手業主呢家坐左係度,真係如果發展商去晒貨就跌,政府就真係連逃生門都關埋唔比你就,局你輸。


不過睇番呢家逸峰收票一千張黎計,以400萬樓下的單位最吃香,可以睇到上車的剛性要求仍然強勁,始終能夠200零萬買層樓,呢個機會可能真係可一不可再,所以我聽到呢個價就預期呢個盤一定又係D細單位好快比人食晒。但問題係,呢D人係咩人?我估,九成又係上車客啦,咁上車客買呢D樓盤其實有無認真諗過呢?


曾經我講過,買尚悅的,預左要坐艇一陣,今日我可以話買得逸峰一样要坐艇。簡單講,旁邊綠悠軒都係賣5200蚊左右一呎,佢呢家賣6500蚊左右,其實都貴左兩成幾上去。再睇地點,本來諗番我個Agent同我講話行路10分鐘可到火車站,一睇google map搵番個位,我即刻屌出黎,又係尚悅果D閪野。我相信,無一個正常人以正常速度可以由粉嶺火車站係20分鐘內完成囉,除非你本身係一個埃塞鵝脾亞的跑手,又唔介意日日係咁行,否則個location又係差到無人有。


老實講,尚悅/寓88同逸峰我會話係蟹貨3寶,唔係話佢會唔升,大市升佢都應該會升,之但係人地升50%你先升10-20%就已經夠屌鬼啦。買樓始終要買location,真係呢D新界偏到咁撚遠的樓,由九龍坐45分鐘車入到火車位再要駁多20分鐘的步/路程,其實真係應該貼二手價賣樓我先覺得抵。如果唔係,我打死都唔會買。


但市況話比我聽,一千張飛入呢D細價盤唔係野少,再加上呢家樓市雪凍,如果樓市唔跌,當呢批細價盤散晒,購買力又累積到一個空間,我深信下一浪或許會爆上得好快。不過下一浪或許要再凍多三幾個月到暑假先有起息。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力