買工廈定係買康城?

有網友問我現階段如果想再投資,對於工廈同康城有咩睇法,網友的理據係話康城如果能夠守一段時間,就會可能等到交通放便D,配套完善D,到時就會有好大的上升空間,而工廈就唔需要考慮SSD,比較少政府的打壓。由於呢個問題可能都會比到大家一個好好的思考,所以我就係呢度公開解答。


係我眼中的其實首先所有的投資的還原基本步只有一個样,就係投資同回報。係我之前好早的文章,我已經有提及過ROI / ROE,所以如果你識計好個ROI,其實就無需要理佢係乜,哈哈。


可能你會話咁即係點撚样啊?係投資的世界有兩样野你可以追求:


1. 資產升值回報
2. Yield的回報(租金回報)


當然,你好直接話我通當兩样都要,咁呢個都得,但有時佢地未必會同時出現,呢样野就好蝦人,我都未必幫到你。但問題係你最好係投資之前要問下究竟你自己係追逐樓價的升覆,定係高現金流的回報。


另一方面,每個人的portfolio都未必一样,即假設你已經有十間residential apartments,咁你玩下工廈分散投資或者係一個option,但你如果只係得一兩個單位,咁工廈又好似未必有需要住。當然,到最後都係計數。即係點?唔駛我教啦,如果工廈你攞150萬出黎買間300萬的野,收租收10000,另一邊用150萬買間屋,收8000,咁應該工廈就係數字上有絕對優勢啦。


不過資深的投資者係度可能會有唔同的睇法,因為呢家工廈其實已經係一種炒賣的投資工具,相反住宅有SSD,好多人的投資方向就會唔同左。買得工廈的,有好多人係摶摩出賺樓價,幾個月執你10-15%的人大有人在。買康城的話,你預左有SSD,即係你預左收租,所以兩件事已經係好有可能屬於兩種的投資行為,無必直接的可比性,唯一能比較的,就係個ROI,即係個回報。不過老實講,如果講明比你聽工廈你買落去保證你半年報 20萬的話,預其收租,不如買工廈也很好啦。


但係如果你係堅諗住收租,亦要留意兩點,一就係投入的成本。工廈的mortgage係一定要50%,而且好多銀行估價唔進取,利率會偏高DD,年期亦會係大約10年左右,條件無住宅咁吸引,亦比較難制造正現金流。而住宅方面就睇你點玩啦,你有樓再自己買的,昆到銀行比你當自住就30%首期,如果唔係就要都係預50%,但還款就可以分長D ,相對容易制造正現金流。而另一點要住意的係工廈的租戶通常都係商業客戶,一間唔好彩突然執笠都比較麻煩,呢D又要住意一下。


講完上面果堆數字野,就講一下個人的投資意向啦。買工廈,我曾經睇過,其實呢家觀塘果頭升得太急,4000幾蚊買工廈真係有D買唔落手,相反荃灣果邊就有平D,但係D位置都真係唔係咁好。讀者可能prefer柴灣一帶的工廈,尤其是可能係近碼頭一帶的,果頭我無睇過,但都建議你都係計下個租金回報先,因為係未有SSD前,工廈有時會做到6%或以上的回報,而呢家做到4.5%已經好好黎計,我覺得唔係太吸引。


另一方面,康城要買去守我真係打死都唔會。老實講我個人好避忍將軍澳的樓,果邊好似有無限供應咁,交通又唔好,要守的點解唔買其他更好的樓,過幾年賺一轉先買入去呢?呢個係好個人的想法,我從來唔去將軍澳搵樓亦係因為個無限供應。不過有咁多人住,就實有market,只係我真係prefer新界西多過新界東。


其實所有投資都係睇回報,放眼睇下其他地方,或者你會搵到好吸引的項目也不一定。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力