投資基本概念入門篇

生活係呢個年代,周街D人都話要投資買乜投資買乜,咁究竟其實我地有無一個基本的學說去講投資的行為呢?


簡單黎講,對大部份人的定義係低買高賣,投資就係賺錢,呢個,係連牛頭角順嫂都識的投資概念,我都唔撚駛再晒口水去講。


不過,係我的腦袋裡面,投資係有兩大類的:


1. 資產增值 (Captial Gain)
2. 淨利息收入(Interest Rate Difference Gain)


其實好撚多人溍意識都知上面呢兩样係乜,係我打撚左出來之後亦會覺得無乜新意。資產增值,好撚直接,如你50蚊買匯豐,60蚊賣番出去,當佢升果10蚊係因為你認為佢個資產係升左,所以你買左個Capital Gain(當然如果你60蚊買,50蚊賣,你就輸啦,無話嬴撚緊)。所以買樓都係一撚样道理,你睇好呢區發展,買間屋番黎,就當乜都唔搞,一年後升撚左,賺錢走人(當無SSD),就係賺錢。進階D的你搵人番黎化裝,殘裝變豪裝再放售,亦係一個玩法,呢D咁撚簡單的野我亦唔花太多時間去講。


淨利息收入相對就唔撚同,因為當中係定義上就多好撚多野講。首先一般係讀Finance的人都應該知的有ROI / ROE (Return on Investment / Equity),具体係咩撚样呢?簡義黎講就係你投入幾撚多錢,如你買層樓,200萬買番黎,你打算收3年租,當收到36萬,然後你預計到時可以250萬賣出,當無洗費的情況下,你成個Project會執86萬,咁你就用個86萬除番200萬,就係你個ROI。


之但係我自己買入收租物業的時候,我就唔撚係好計我成個ROI,因為我都唔知自己幾時會賣,所以根本都估唔到賣的時候係幾錢。所以,換個角度我只係睇租金回報當係我一年的ROI。租金回報應該人人都識,唔識果D自己再Search下啦。但係係Finance界,所有的Investment我地都要減去一個成本,呢個成本係乜撚野呢?咁就要睇下你係點撚样買層樓啦,但大致上都係離唔開呢兩條閪野 - 你個 Mortgage Rate 同埋 Risk Free Interest Rate 。


有買個樓的人就應該好清楚乜撚叫Mortgage rate,如咩春P-3%,H+0.7%,呢D野買過樓就實知。而未買過樓的,就有D人會好撚亂,加息同加按息,好多時都搞唔撚清楚。咁作為一個收租佬,如果你的成本係要做Mortgage的,咁假設你的租金回報係4%,減去你借銀行的成本如 (P-3% = 2%計),你實際大約食緊3%的利差。數口精的人會即刻插我話我無計到你自己首期果部份,是的,所以呢個Case就當零首期先啦。


好啦,咁如果你話我大撚把錢,唔駛同銀行借,咁我咪食晒個租金回報囉?其實係Finance界的定義就唔係咁講,因為我地都要睇埋你個機會成本(opportunity cost)。而最簡單的莫過於就係我乜鳩都唔做放係銀行做個定存啦 (鬼佬會同你講買Bonds,但香港Bonds Market唔成熟,所以我用存款利息做例子),又假設你果舊錢可以收到1%,咁你個實際收入就係4% - 1% = 3%。


到呢度你會問,點解我要講呢D咁撚簡單的野,你可能會話鳩我話我唔識呢D咩?唔撚係囉。但我想強化成個投資的邏輯,因為當你買樓投資的時候,面對幾間屋,又或者一D你行業的投資項目時,就可以去用呢套野去比較。畢竟你睇下銀行係你呢件事其實個邏輯係一样,銀行賺錢賺咩呢?咪就係賺你個2%的Mortgage Rate - 1%的定存融資成本(當然銀行一般個成本都唔撚會咁高啦)。


所有的投資都離唔開收入-成本,全部都係計數野。呢D基本功,你已經知的,就當溫故知新,你唔知的,就當了解下D投資佬諗乜。


注:呢個唔係Finance課程的學術野,而係買樓下來 + 讀書的一D混合概念。唔好攞學術派的野黎屌我,因為落場買野其實

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力