取消MPF對沖


梁振英係臨尾幾日特首任期硬推MPF取消對沖,係唔知乜野葫蘆賣乜藥的情況下,坊間幾乎全線都唔支持,無論係資方定勞方都即時大開記者會話不支持呢個方案,所以有機會硬闖立法會都唔會成功,而且仲做左個炸彈比林鄭,係呢件事上面究竟有咩問題呢?


要了解成件事,首先一定要講下究竟乜野叫做MPF對沖,因為好多好多人,即我諗9成的讀者,由於上得網來睇blog的年齡都應該係後生未及退休,而近年經濟好又好少有栽員的情況下,相信好多人除左你做HR的都未必知係乜野事。


以目前香港法例黎講,今時今日退休的法例係靠一條長期服務金去保障你only,而呢舊錢的計法就係你的年資 (n) x 2/3 x 你最後一個月的月薪。舉例你做左10年,最尾一個月月薪係30000元,咁你的長期服務金就係有10 x 2/3 x 30000 = 200,000元。當然如果你係一個好高薪的打工仔,例如已經係老闆或極高級員工,係公司賣命做左30年,你可能已經月入係講緊150000元,咁你用同一條數就會計到有3,000,000元,係咪好正呢? 相信任何人都會有一個主觀願望係話,喂我同公司做左成世人,臨尾攞番舊錢退休,好理所當然啦?


不過,係香港就唔係咁講。首先,一個好仆街的位係,無論你幾高級人工幾好,你以為成日睇新聞話邊個大班邊個高層退休就有幾千萬退休,然後你再計一計自己退休用條formula一乘上去就好過癮,但實情係香港有一個上限係390000港元(十幾二十年前訂落,未改過),即係話你計到上億都無用,話之你月薪300萬,你最多最多的合法退休/長期服務金就係390000,係咪好震驚呢?不過驚嚇位唔係呢度,因為一般打工仔又未必去到呢個390000頂位,咁之但係如果你諗住攞39萬都好過無,再加埋你MPF戶口有幾十萬至一百萬都好啦,點知原來魔鬼就出來了,因為原來呢39萬仲可以對沖! 我地假使間如果你的僱主係過去呢段時間已經幫你供超過39萬的話,咁真係恭喜你僱主,因為係你以為你有唔知幾多百萬退休時,其實係先封你頂做39萬,然後再全數對沖,即係你走果日,就係攞住你MPF戶口入面的錢,無野賠!


你可能呢家先話,無野嘛,新聞成日講果D人退休有幾L多錢架喎!係,果D係人地公司良心有政治原因去賠,但如果用全香港去睇,呢家基本上做僱主係真真正正無需為你或任何人的退休而負上太多責任,目前香港係僱員條例下係極度保障僱主的,而祖國係呢方面就對員工好好多,三保再加退休金唔封頂,完全兩碼子的事,所以你今時今日自己計數,記得計清楚,因為你唔識計的話,得個MPF的銀碼係好易計錯出事的。


然而,呢家CY臨尾推出的方案,取消MPF對沖,我認為其實係一個德政(可能係上任內唯一的德政)。簡單的講,其實先唔好理呢家條數點解,總之僱員能夠係新例下攞多一萬,呢一萬係邊度黎先?如果你唔計係政府攞果舊錢出黎貼,其實係全部由僱主硬食。你可能會話,咁我幫佢搵咁多錢,抵比啦!當然隊長都係咁諗,但同時你又不得不退後一步諗係,全香港三百幾萬打工仔的僱主,本來係無諗過要預錢賠比你,而突然間呢家要嘔一舊數出黎,係人人退休都有份,嘩我當你每人要預10萬 ,呢度已經係3000億。講真,好多中小企如果無左對沖,本來個老闆都係自己支份糧果隻,又養可能玩人情養左D員工二三十年,突然間你叫佢係退休高峰期嘔幾十個出黎,好多中小企可能會執笠都似,所以政府都有補貼,而我相信如果真係實施,好多僱主都會叫D高齡的員工即刻退休,等政府幫手賠左先,然後先再用contract逐年逐年請番你算數。


而我相信,政府為左避免大規模執笠潮,除左補貼之外,亦將條formula由2/3改做1/2,稍稍令個倍數唔好乘咁大。而勞方當然就好不滿,因為本身就覺得少,而家就仲少,又有Cap,唔接受呢個方案。資方方面呢,其實亦好明白係每一蚊其實都係真金白銀要額外攞出來,你叫佢攞多D錢,就緊係一定反對啦。


其實成件事,隊長認為資方反對的立場係岩,但勞方方面反對我認為係屬於痴L線的行為。好心啦,MPF取消對沖講左九十幾年,一路無幫手推,呢家CY臨尾幫你硬推,你仲嫌個plan唔好要反對,係咪fuck上腦啊? 係,我夠知最好我推休有無上限無限大的退休金仲要唔對沖就最好啦,喂不過係你爭取到呢样野之前,真係唔好唔記得今時今日如果要退休的人佢地目前面對的計法係接近零的賠償啊,而家個方案你起碼由零變左有十皮八皮袋住先,階段勝勝利黎架,之後你想要多D就再慢慢爭取啦屌,不過香港人呢家有部份人係完美理想傻L左人事,由政改的學生到呢家打工仔都係咁,一係就乜都唔要企到硬,一係就要嬴到盡,唉,但最慘係最尾總係要攬炒先安落。老實講,作為打工仔的隊長,我會勸大家醒下啦,真係有錢落袋都唔要?袋住先啦屌。




留言

  1. 你唔講真係唔知呢啲細節,睇到39萬,呆左

    回覆刪除
  2. 代表勞方反對的都係嗰啲政棍,如佢地贊成通過咗,咁以後咪少樣嘢爭取。好似政改一樣,反對最勁的一定係民主派,通過咗佢地食乜?

    回覆刪除
  3. 我地呢啲真正打工仔同香港市民永遠不明不白比人代表咗......唉.....

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力