細價樓的合理不合理


成個新年細價樓呢個話題仍然係最熱門的樓市問題,網上的交戰繼續發炮,雙方都拋出數據同理據去支持自已的立論,因此據說新年的銷情都有所放慢,好多人亦懷疑細價樓持續暢旺的可能性。


如隊長之前所講,我由去年尾開始已經唔會主動叫人去買細價樓,因為風險同回報開始唔合理,及至年初之時我都開始認為細價樓或者見頂,但后來歐洲又黎整個龐大的QE,美國的減息行動又睇黎只係出口術行動,加上20121026的原因,隊長認為細價樓的升勢或者可以持續,不過當然可能就會有減速的勢頭,但如果要以三成五成咁爆破式下跌的話,時機睇黎未成熟。


兩三年前,隊長我曾經問100萬到底係乜野,兩三年前的100萬是很多。但今時今日的100萬係乜野,唔到你唔信,今時今日有100萬的人真係好L多,多到你唔鳩信。你可能會話再多,都唔夠窮人多啦?或者係的,不過我諗如果你做銀行的,係咁易睇下結餘有100萬的戶口,可能隨時有十萬個或以上,唔理呢班人上左車未,但好肯定的係市場的購買力係好強勁,亦即係市底好強,如果樓市有合理的水位,一定有足夠的人入市。


可能你會話,個市係好唔合理,價錢完全痴線,呢個我都認同。不過身處係一個changing enviornment入面,價格變化太大的野,好多人感官上的接受都係比較慢,因此就會覺得唔合理。可惜,事實可能反而係樓價係合理反映左QE的水份,只是反映得太快太急,去到你我都覺得難接受,不過慢慢就會由經歷憤怒,不安,繼而就會接受同適應,呢個係一個時間的過程,亦係一個投資的機遇,如果你眼光獨到,睇到人地睇唔到的水份,係人地仲係憤怒,不安之際,你先出手,先食頭啖湯,最后你就會得到回報。當然,睇錯的話亦可以受罰。


最近政府又吹風話會留意細價樓的升勢,又會留意財仔承造三四五六七八按的情況,其實如果再出辣招,之前講過話要經立法會,呢件事應該係今日黎講好難再過到。所以如果要搞,就只會再收緊按揭成數。老實講,貨源歸邊,再出招根本已經郁唔到上晒手的貨主,形響的只係果D上車的買家而已,講真未上車的真係比個政府玩死,信你的人全部呢家真係半天吊,買又唔係,唔買又唔係,仲日日租緊比人閹,政府好應該搞少D個樓市就當幫忙,但係搞下財仔呢D令個市場健康的野就要做,如果唔係就會增加部份市場的風險。


去到今時今日,價錢合唔合理真係好難講,講真你用一個人的單位去計,要買層幾百萬的樓就一定唔合理,不過問題係你自已計自已一個人的入息供款比例時,你隔黎果個買家係計緊一Pair人,而你后面果個人,係講緊佢一Pair人加埋雙方父母,你認為唔合理的時間,層樓已經比果班成家人攞錢出黎的買家買左,而下一間就又貴10%了,你唔買,但有人買的,呢個就係市場,市場有成交就係合理。


那怕我覺得都唔係咁合理的時間,不過用一個人對一家人的能力,有時合唔合理只係觀點與角度。不過一家人,人人攞幾十萬出黎,呢個就係潛在於香港的購買力。市底太強,見頂唔一定等於大跌冧市,所以我始終唔係好認同會跌。一個輕微的升幅,睇黎係羊年的樓市走勢。








留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力