上進等如上流嗎?


我有一個朋友,佢們兩公婆從大學認識,兩個都係上進之人,一起走過十幾年的結婚歲月,捱過唔少時光,當環境好左之后,兩人決定為自己增值,先后都自費報讀本港的某大學MBA,每人盛惠約24萬元,其后小朋友相繼出世,一直租的樓開始發現對於一家四口黎說唔夠用,而且大女兒考入名校要從新界搬出九龍近番學,老公亦開始堅持置業。


但係租用咁多年樓的老婆,眼見現下樓價高企,對於買樓呢個決定亦變得好猶豫,所以建議老公唔好堅持呢個決定,而且讀左MBA係公司的發展亦預期會更上一層樓,所以希望係現階段儲多點子彈,等樓價下跌時買入。不過,老公一方面都堅持買樓呢個決定,但眼見都話要就個女番學,也許都可以由新界搬出去租九龍樓,希望就算唔買都租住先,方便生活。


作為旁觀者的隊長我,其實係現實生活都無乜人知我太多野,所以我亦唔多爹。但聽故事黎講,我必需強調佢兩公婆係香港堅持靠自己的一群,希望用一雙手建造自己的一個美滿生活,希望用自己的一雙肩膀,捱出一個幸福的家庭,我曾經聽過老公話,男人要承擔,所以再辛苦都要捱,呢個就係一個上進夫妻的故事。


不過,係上進的背后,亦可以幫佢地計一計數。據我的了解,佢地大約兩人的薪金我估約35K一個人,即兩人加埋係70K。住元朗的佢地大約每月承租10K的樓,而MBA的話兩年每人24萬,即每人每月大約又係10K供兩年,之后生左BB出黎兩個亦開始要洗錢。租樓的話由於佢地要三房兩套,係九龍係咁易最平都要20K,表面上都應該絕對應付自如,不過識計數的佢們亦知道租金洗左出去就收唔番,所以亦想盡量慳,但可惜生活方便個女呢D野唔能夠用錢衡量,估此到最后亦選擇左搬出九龍。


其實呢位朋友本身有一個好識飲識食的習慣,同佢食飯唔知點解總係變成800蚊起的per person飯局,每一次食飯佢都識得搵一D好特別"貴"的菜式去食,所以那怕隊長我也許都叫有經濟實力,但係食完都會有種肉痛的感覺,而且我亦好奇怪點解呢師CHing可以咁有米,成日都豪食。


但係諗深一層亦唔難明白,始終佢地呢個用上進的人生背后係完全無計劃去支持,所以佢地就算肯捱,我覺得都係on99咁白捱。由佢地畢業,到讀MBA,儲到幾多我唔知,但豪玩豪食豪洗再租樓,再加埋個MBA 10K一共洗左480K (接近半百萬啦喂),應該儲落都唔會多。到左MBA畢業后,諗住可以儲下錢的時間,點知就先生一件又一件,到而家開始入幼稚園,又要搬出九龍,你話為自已增值的MBA令你加的人工,我相信都絕對追唔番小朋友出世的洗費+九龍租樓,更莫講話追樓價。而且,MBA呢件事真係廢到無朋友,有人同我講讀完諗住轉入finance,又話自己讀完會升做公司的核心管理層,我聽完真係吹到啤一聲,特別係同我講呢D的人都四十頭歲,我真係好奇怪點解仲有人會咁天真。


點講都好,人生係每個階段都會慢慢有新的洗費,結婚買樓生仔讀書之類的,永遠會係不知不覺間拖你后腳。肯捱肯上進係一件好事,但牛都好勤力呢個比喻永遠都好恰當,做新世代的人係要諗下點样食腦,如果唔係,太多的上進,變相亦等於太多的開銷,拉上補下的情況下,生活又如走左左rat race,上進反而變成向下流,這種思維真係要小心。



留言

  1. 我個人見解如果置了家, 經濟能力許可, 若樓樓有d調整, 研究過后, 真的有置業安家需要, 可以考慮買新界單楝樓細單位先, 因為香港現在上車盤出現斷層, 政府既居屋要2015-16先有, 而且唔太多, 所以現在做香港人真係為難, 免供自住樓是財務自由前提, 另一途徑是綜援+公屋

    回覆刪除
  2. If I were him, I will buy a small flat (3M) for invest first, such that they can earn some to compensate the rent loss. In the meantime, save another bullet to wait for drop of HK property market

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力