大部份人


無論係學校定係工作上,你都唔難聽到成人有人講,話叫你think out of the box,之但係十居其九,你都會end up響番個box入面,而且最后你更會發現,原來同你講think out of the box果個人,佢個box同你個box都差唔多大,所以呢句說話其實都好吊脆。

話說一年一度的mentorship programme又開始,係一年前我曾經寫過一篇叫做恨鐵不成鋼的blog,到一年后我的mentees都係選擇無搵我,但係我仍堅持去做呢D半義工的角色,希望有更多人可以睇到我睇到的野。

今年大學比左四個mentees我,兩男兩女,不過係見面當日只有一男兩女出席。從first impression黎講,果個男仔完全比番上年同佢同一個系的mentee的感覺我,成個會面有點像是總不能focus,唔知佢係恰緊眼訓定係點,哪怕我係一個好casual的mentor,但係你如果同個fd食飯佢好似發緊夢咁,我深信你都唔會食得落,故此我的對話主要係同另外兩個mentees。


兩個女仔,都係同大部份的大學生一样,期待住進入社會,但又對將來感到迷網,唔知將來要做d乜工。我相信學校安排呢個mentorship,作為一個mentor係應該懶係唔知點样咁,好有心機聽下佢地講乜L,然后就扮晒大哥哥大姐姐咁比番一D又general又似有非有的comment,加上一D經驗之談,如點样可以apply到某一工種的工,之后就收工。不過,睇開我個blog的人都知,我都唔係一個正常大部份的人,又點會講呢D咁正常大部份人講的野?


係成個傾計的過程中,我又再拋出好多引發思維的問題,當然離唔開的係你一生人搵幾多錢之類的野。我亦坦白的同佢地講,我一方面唔會比到份工你,又唔會話到比你聽你中意做乜的工,更加好大機會唔會改變到你十五十六的諗法,而最大問題係你呢家煩惱緊做乜工的問題,係十年廿年后你只會得番一個問題,就係你好likely都係唔中意呢份工,甚至你係唔中意你所做過的所有工,如果有得比你揀而錢唔係問題的話,你十年廿年后都係會揀唔做,咁我想問,我地今日花時間討論你唔中意做的工,為乜?


思想的衝擊開始令兩位(三位)小朋友思考,果個發緊夢的男仔样子都仲係發緊夢,不過果一刻我地其實已經超左個男仔之前講約左人的時間,我問佢駛唔駛走先的時候,佢竟然又答番我唔捨得走,真係吹L漲。


繼續下來的,係我帶出財務自由的一個concept,本來我希望係比個小小的功課佢地番去了解下,不過講下又多D講下又多D,我就話佢地目前諗的只係面前果一小步,但成個人生有一千幾百步,你唔諗清楚你最重要的野係乜,end up你就會唔知自己想做乜。我話,我的功能同其他mentors唔一样,其他的mentors講的野,可能咪又係同你講要學好D英文普通話,做野時要積極肯捱唔好怕蝕底,有機會就北望神洲之類的野,係呢一方面我話我都可以share,而且我亦唔會比其他mentors差,畢竟係職場上都有一定的development。不過,我更斗膽講句,大部份的mentors都可能需要我的一些思維,因為好多人叻極都只係打份工,成世人做個叻D又或無咁叻的奴隸,咁又有何好share的呢?


后來,mentees回家后亦在facebook比番d回應我,感覺上佢都有思考過我講的野,不過佢話由於屋企問題,思想會比較保守,故此如果要向財務自由出發,佢就覺得好大風險。當然,我都唔會push任何野,因為我又無著數,佢真係一個走去買樓又蝕左,我更加孭唔起個責任。佢再同我講,其實係遇到我之前,諗的野做的野,都係同大部份人一样,只係諗讀好書,做好工,儲舊錢咁希望改善生活。之但係我同佢講,性格決定命運,你如果走的做的諗的同大部份人一样,你end up就會係大部份人,改善生活或者會有,不過除非你有奇遇,否則個生活都只係比起之前好少少,個銀行戶口可能儲多D錢,但end up又係果D手停口停,呢個就係大部份人的問題。


財務自由,唔係一個投機考眼光的遊戲,相反,財務自由係一種方法,而呢一種方法,只要時間一長,總是會令你脫離社會的奴化。性格仍然深深咁決定命運,就睇下之后我的mentees會唔會再主動學野了。

留言

  1. 不過, 恕小弟直言, 其實真係想辦法儲資產, 總好過花一大筆錢去進修後去搏份高人工的奴隸工返黎,...
    例如花幾十萬去外國讀個MBA, 呢D 不係小市民/小小畢業生玩得起的遊戲.。

    回覆刪除
  2. 大陸人黎借人頭去買樓呢?咁又點計?
    而家已經有人做緊,借果d根本無可能買樓既人做人頭,雙方再搵律師黎簽信託、借據......下刪千字

    回覆刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力