80后與地產霸權

地產霸權唔係一個乜野新的term,相信大家都聽過。地產霸權亦簡單D講係直指香港果幾大地產商,除左搞地產之外,因為佢地已經變得好撚大,所以生意由地產搞到過晒其他界,包括能源,超市,交通呢D民生所需的野,亦透過佢地先天的地產優勢扼殺小型的商戶,要不就加鳩佢地租,或者以更高的租金去取代佢地,慢慢令我地的生活完全被佢地所侵佔。


要佔據道德高地往往係而家D議員,傳媒以及小市民作為抗議社會的最佳武器,所以呢種所謂”大蝦細”的情況我地成日都會係報章見到,而報導的手法亦往往係以同情,可惜等角度去報導。以上的野,我好明白,大家亦好明白。但作為一個理性的人,從令一個層面上會唔會有令一個觀點呢?


生活係現代呢個社會,每個人都知道迫住要向前行。只要你行慢半步,就好容易落後於人,如果完全停低,就好快比人淘汰,呢個係社會的現實。當然,富裕的香港亦有安全網,如果你係選擇停步的,唔緊要,香港政苦仲有綜緩去打救你。但作為一個商戶的法人,其實好應該明白社會係充滿competition的,成王敗寇,現實就係殘酷的。


舉個例,還記得之前我朋友公司個妹妹,我同佢亦討論過地產霸權呢個問題。佢作為一個熱血的80后,開宗明義就話地產商乜乜物物,捱殺小市民XYZ (重覆我第一段的觀點一百次),然後就話我地呢家的選擇,咪就係得番惠康百佳7仔萬寧同屈臣囉。咁好啦,呢样野我明,我亦同佢講話,就當呢家有得比你揀,我想問下你,你平時買野,呢家同一地點有一間士多同埋惠康百佳7仔,你去邊度買?佢個腦轉一轉,一副好老尷的样答出惠康百佳7仔。咁我問點解呢?佢話個環境好D,選擇多D,感覺好D。如是者,我就秒殺左佢反對地產霸權的聲音。


事實擺在眼前,先勿論我同唔同情同支唔支持小商戶呢part,大前題係點解呢D惠康百佳7仔萬寧同屈臣能夠大行其道先?原因你可以話佢有更多resources,但牛唔飲水唔禁得牛頭低,人地個business model做得岩,就自然會做得大。呢D80后其實好矛盾,一方面就精神上反對地產霸權,另一方面就金錢上支持地產霸權,究竟係你精神分裂,定係你唔知自己做緊乜撚野啊?


一個資本主義的社會就係由市場主導,小商戶行的business model係過時就係過時,無裝修無冷氣無服務無質素,就係會被社會淘汰。人地做得比你好,你有權學習,但要係一個完全商業行為主導的情況下,我唔明白點解小商戶係無進步的情況下要給予特別照顧。係呢D事情上,我覺得要反的,並唔係地產霸權,相反,可能要反的係成個市場,以迫令市場的消費者轉向更低效能的商戶去”關照”佢地。


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80%E5%90%8E%E6%B1%82%E7%94%9F%E9%9A%8A%E9%95%B7/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力