超級通漲(3) - 經濟規律

其實本身通漲係無好壞之分,但係一個穩定經濟的社會入面,人人都會因為輕微的通漲而感到快樂。


舉個例,打工仔人人都希望加薪,只要有通漲的時候,加2-3%比你,其實都會令到自己感覺賺多左少少,起碼覺得自己有進步,呢個錯覺係其實社會大眾所能接受。反之,如果每年扣你幾舊水,哪怕係通縮,人的心理都係唔鋸,呢D野可能要心理學家去解詳加說明。


好啦,問題又黎啦,咁你又加人工,佢又加人工,我又加人工,人人都加,咁邊個比錢先?你可能好快會話,咪公司囉屌。係,當然係公司比啦,咁公司其實都係一個法人,佢都想賺多D ga ma,咁當成個社會人人都想賺多D的時候,咁點算?


根據Games Theory(博奕輪),以及鋼之練金術師的theory,我地好容易明白呢個世界有條定律叫等價交換。等價交換的意思就係你要一D野,就要付出一D野,又好似霍金的物理學咁,物質係唔會消失的,只會由一样野經過一D事情又變左另一样野。簡單D講,就好似打麻雀咁,四個人坐低,打完就一定有人Win,一定有人lose,呢個叫做乜撚野呢? 就係零和遊戲(Zero Sum)。你無可能見到四條友打完然後四條友都Win錢的,如果係的話,就只有一個可能性,就係計錯數。


咁知道零和遊戲又點先?知道左之後就可以去明白呢個世界的經濟係點run ga la。你諗下呢個世界,咁多banks,咁多企業,咁多人,全部都係要搵錢的。但如果你話比佢聽,其實呢個係零和遊戲,有D企業本身就係要輸錢去另人地賺錢,會唔會好鬼馬?當然,有D企業係經營不善,有D人亦賭債成性,不幸地成為左付出的一群,但從邏輯上黎講,成個社會係唔會有人想輸錢,但係基於零和遊戲下,我地一定要有人輸錢,先會可以滿足呢個世界的人。


故此,其實政府就充當中呢個角色。美國佬以借出國債制造金錢,再將金錢每年都投入去個經濟体系,呢個其實就係我地個世界的運行模式。當然D錢係會有流動性,你流下入我,我流下入佢度,佢又流入美國政府度,美國政府又流番出黎,但係當我地流得唔夠快,或有人開始save錢的時候,而save左的錢銀行又借唔到出去的話,就會減少左個effect,慢慢社會就會少左流動性,呢個情況就會係變成經濟唔好,又或係衰退,所以政府又有動機要借下錢再注入出黎個社會,呢個模式亦已經運行好撚多年。


問題就係黎到2008年,美國的一個爆煲令到呢招要加大力度去提供更多錢去刺激經濟,其實呢個唔係咩新鮮事,之前亦有提及美國已經玩印money好撚多年,但問題係QE1 / 2 / 3 究竟規摸有幾大,有咩後果,如果我地可以研究一下,或許可以幫我地去作出適當的投資部署,係樓市中或者能夠如魚得水呢? (待續)


請去like我的facebook: http://www.facebook.com/pages/80后求生隊長/344567395626431

留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力